2008-04-11 | 11:45:57

litet kalas

igår var jag och hälsade på min vän Pilvi. Hon har just fyllt år så jag var där och grattade henne lite. Hon bjöd på en drös med godis, kakor, te och allt smarrigt man kan tänka sig. det var jätte kul att träffa henne igen, vi har inte setts på några veckor pga förskylingar men nu börjar det bli bättre. med på kalaset var också Anne och hennes två barn Nellie och Nette som förmodligen är en av de sötaste barnen jag träffat. Plus talar de ju finska så det är också sött. Nette den minsta sprang mest omkring hela kvällen, samt åt godis och drack dricka. när hon inte fick som hon ville då vare bara att ta till de stora blå ögonen, göra munnen till den suraste du bara kan och fälla några krokodiltårar så var allt bra igen. Plus har hon en liten tofs mitt på huvudet som far framåtillbaka när hon springer på golvet.

Senare på kvällen kom också Katarina och pratade lite och det blev ännu mer fika eftersom Pilvi är ensam hemma i två veckor. så det var bara att öppna extra facken och äta. Hon blev ialf jätte glad för sina presenter av mig med muggar, te och tekanna. Helt perfa!

En jättetrevlig kväll var det, vi bestämde då också att det skulle bli en fest den 26e med de flesta finskaspelarfruar och endel andra tjejer plus jag. blir förmodligen skit kul. Kändes ändå lite tråkigt när de for igår kväll eftersom man inte kommer se dem någe mer. Anne får jag ju träffa den 26e men sedan flyttar de till Finland så.. =/

Aja fick skjuts av Pilvi hem sedan, Emil var hemma hos mig så vi kunde vara med varandra innan jag somnade som en stock.

Ps. nu är äntligen hotellet fixat! tog bara femhundra år och femhundra sidor att fixa det men nu äre klart. Mitt i centrala Berlin med två steg till all shopping!! Måste också tacka pappa som skulle pröjsa lite så vi kunde bo så himla bra =D

image52
lite suddig bild, men de var lite kakor o te som åts =) Nelli springer i bakgrunden..

image53
en liten bild på lilla Nelli, så söt. Hoppas ni får det bra i Finland nu =)
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.