2008-06-17 | 21:59:07

Ett besök på akuten

Idag har det minst sagt varit en händelserik dag. det är förmodligen därför jag har fått huvudvärk nu. anspänningarna har släppt på allvar. Allt var frid och fröjd på jobbet ända fram till klockan nio. Då sker en olycka. Fredde håller på med en pinpett som är gjord av glas, den går sönder och skär sedan rakt över två fingrar. Han kommer blödande i chock och säger bara att han skall till sjukhus innan han bara kan se prickar. Mycket otäckt, blod i massasor och han svimmar nästan.

Dock när han sitter lite, kommer han tillbaka och vi lindar om hans hand. Jag får sedan köra honom till akuten där vi får vänta en stund, trots att vi är de enda som är där. men vi kommer till sist in, där får han ligga ner och sedan är det dags för att tvätta såret, som är rätt djupt men han har lyckligtvis skurit bra, inget var sönder i fingrarna. Sedan blir det bedövning och så sy ihop. Jag trodde själv jag skulle var känsligare för sådant där med blod och grejs men det gick bra. mest otäckt var ju när han nästan svimma. Hua. Men efter att vi sytt var allt bra och vi åkte tillbaka till jobbet.

omtumlande men det gick bra. jobbade färdigt, åkte till birsta med bella och greja, kom hem helt slut, sedan äta, sedan ut och springa, 500 situps, laga mat till imorrn, göra fika och se på fotboll. jag är trött nu. 

Imorrn äre nya tag 


inget trevligt på sjukhuset..
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.