2008-11-07 | 22:38:43

En härlig dag på söder

Idag har jag varit ledig, först har jag haft ångest över att vara ledig.. vad ska jag göra här i sthlm alldeles själv?!
Först så tänkte jag det är bra att vara hemma, spara pengar och njuta av ledigheten. Men det är ju rätt lätt uträknat att det suger ju bajskorv att sitta hemma när man äntligen är ledig och har hela stockholm att tönta runt i!

Så efter att ha tvättat lite åkte jag in till vällingby för att vara en duktig flicka och föra över mina uppgifter från arbetsförmedlingen i sundsvall hit till vällingby, när det var gjort tog jag tunnelbanan till söder.

Det var så längesedan jag var där så nu tog jag dit. och till min lycka kommer jag helt rätt på en gång. Som ni vet har jag sveriges sämsta lokalsinne men denna gång blev jag fan förvånad upp på götgatan direkt. och till min stora glädje så står ett baoutastort monki mitt framför mina ögon!! Åh gissa om det fanns saker jag ville ha där!!! jösses, hittade en undebar kjol där i spets åhhh vackra kjol den ska jag ha...men 450 spänn fick vänta på sig.. fler klänningar och kjolar, mysiga halsdukar (en sån som bella har) vill jag också ha..åhh värsta skön och dampstor! oj jag var tvungen att gå ut efter att ha provat allt för mycket i villhaväg. tog mina lurviga till Vila, det är en butik för mig. hittar alltid något fint där. och visst gjorde jag det denna gång en härligt korall typ klar rödorange kanske man säger siden tröja i perfekt size och till et humana priset 198 kr. Den slank med hihi. Hm töntade jag in på och där köpte jag en härligt varm och mysig blå(!) tröja som jag skall ha på mig hela vintern. bra färg, varm som satan, lite längre och man ser rätt bra ut i den. nice. sedan köpte jag läppglans, rouge innan det fick bli en fika på ett mysigt ställe.

Åh vad jag trivdes bra =D söder är grejer det, lagom folk, mysigt, bra butiker, det finns nog mer att upptäcka. Ni vet jag vill inte gå vilse hahah. Åkte in till stan för att köpa med mig en bautaklase med vindruvor på hötorget innan det begav sig hem.

Underbar dag har avslutats med kyckling o bulgur igen sedan blev det vindruvor i massor tillsammans med Kungfu Panda som jag så (o)laglit fått hem =D.

Imorrn äre jobb på Skärholmen

Ha en bra kväll!


Söder!.. skall ta lite bilder snart på vad jag handlar också..det lilla det blir nuförtiden.. är mest mat haha
1 Kommentarer
Bella:

me heart soder too!!

2008-11-10 | 16:02:45
URL: http://hazardmissb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.