2008-11-02 | 21:37:42

En härlig helg är slut

Jaha nu är allahelogona helgen över och nu har jag tryckt i mig lite fika och snart väntar sängen för lite härlig sömn.
Helgen har varit kanonbra, emil kom ju redan vi tvåtiden in till stockholm så vi har iprincip haft tre dagar tillsammans.

Snabbsummering av helgen, i fredags var det ruggväder inne i stora staden så vi tog det lugnt, gick i gamla stan och strosa innan vi åt en riktigt god italienskmiddag med en härligpasta med gorgonzolaost, färsk svamp och shrimps tillsammans med gott vin och efterrätt såklart, italiensk sorbeglass med frukt och bär. Underbart!

Sedan åkte vi hem där emil fick se min lilla lya för första gången =) Han tyckte det var mysigt så det var ju bra.
Lördagen segades på hemma i lugn och ro innan vi vid tvåtiden åkte in till stan. Vi hade inga särskilda ärenden för oss så vi gick på kulturhuset, vi var på antikaffärer och fikade lite. Sedan blev det middag på en mongoliskrestuarang. Mycket mat..jösses har inte haft så ont i magen på länge hahah. Vi hade tid över efter maten så vi tog oss till waynes där emil drack lite te och jag tog en chai hahahah jösses. Sedan blev det en tur på Rigoletto för nya Bond filmen. Vilken rulle. Jag gillar ren action. Tuta och kör filmen igenom. Inget drama med massa bölande, eller för mycket kärlek utan ren och skär action med hets hela filmen. Så ska det vara. inget skit där jag måste sitta och tänka och hamna i någon gråbubbla med åhh döden känsla hahah. Bond var bra, Rigoletto var en bra salong, fullsatt 918 platser..men den kändes ändå inte så stor.

Efter filmen blev det tunnelbanan hem och härlig vila =)

Söndag, vi låg i sängen till halvtolv innan det blev fika, en tur på ica för lite kyckling och potatis med goda rutfrukter till lunch/middag sedan slappa innan vi åkte in till centralen för att säga hejdå. Riktigt tråkigt, helgen har gått fort men det har varit speciellt och roligt. Jag mår inte lika dåligt som senast, vi fick tid tillsammans i lugn och ro, med bio och godmat.

Nu väntar en hård vecka på skärholmen,..de stänger åtta också..pust. Men dags att tjäna lite pengar igen efter tre lediga dagar. denna vecka blir det också hotellfrukost. det är ju ny månad!


Daniel Craig är en hårding! me like
2 Kommentarer
Bella:

Jaa Nothing Hill är min favoritdel av London. för övrigt så ha ja börjat skolan nu. Och mitt Londonäventyr är inte alltid en dans på rosor. Men jag har träffat en hel del trevligt folk här. Jag har dock lite svårt att hitta. London känns som unngefär 15 stokholm. Men jaja det går nog bättre efter några veckor. Hoppas allt går bra med ditt jobb och så. så höres vi inom kort. kram kram

2008-11-03 | 18:22:10
URL: http://hazardmissb.blogg.se/
ep:

hej gumms,låter lite mysigt..vi var med på bond i helgen.från början med biljakten i tunnlarna i Italien. Det var från Gardasjön, där har jag åkt, det var jävligt kul att se...var i din stad, sthlm idag o strosade o träffade en tidigare kollega..får komma en annan dag till dig- helt slut nu:) kram kram

2008-11-03 | 22:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.