2008-09-11 | 18:17:19

Egoister kommer ingenstans!

Just nu är jag förbannad riktigt arg. så arg att jag skulle kunna göra saker som man inte bör göra. Just nu önskar jag någon olycka trots att man inte skall göra det heller.

Jag tänkte såhär häromdagen. Jag skall bli mer egoistisk. Det låter kanske konstigt men jag är ingen egoistisk person. Jag är nog så långt ifrån egoistisk man kan komma. Jag kan tänka egoistisk inom mig själv men jag agerar nog aldrig så. Ialf vad jag vet. Jag tänkte man kanske kommer längre om man tänker mer på sig själv och sin egen vinning. Jag tänker mer på andra än mig själv. när jag vaknar tänker jag på någon annan. när jag somnar gör jag samma sak. När någon behöver något, ringer, hjälp, jobb, skola. jag tänker alltid på andras bästa och hur de skall göra för att de skall må bra, komma långt och bli lyckliga. Sådan är jag som person.

Jag tänkte nu skall det bli ändring på det. Jag skall stå upp mer. det säger många också att jag måste göra. och ja det är väl sant, jag är inte den som tar plats, inte den stora rösten, inte de häftiga åsikterna, inte med i heta diskussioner. Jag lyssnar, iaktar, samlar mig, är eftertänksam, ger råd och tips. Ingen plöjare här inte.

Idag fick jag reda på att jag verkligen tänker mer på andra än mig själv. Trots att jag illvilligt till den person jag talade med sa att jag brydde mig om denna och att den mådde bra osv. fick jag kalla handen. vartenda ord, varenda råd och tips. iskallt.

Det slog mig då - egoism leder ingenstans. Inte för mig. Jag är inte född sådan och ingen kommer att ändra på det. Det slog mig också att jag valt rätt inrikting i livet. Jag skall hjälpa människor på ett eller annat sätt. Jag värnar om mänsklighetens bästa. Det känns skönt att veta vart man har sig själv, att inte vara osäker på hur man skall vara, med vem och när. Jag är trygg, med mina föräldrar, med min pojkvän och med mina underbara vänner som är det bästa som finns.

Omtänksamma människor råkar många gånger illa ut. De trampas på dem för att de anses som svaga. Och visst jag har blivit trampad förr, det tar ibland men de som trampar har inte den tryggeheten inom sig heller. Jag vet vad jag vill.. det jag kanske behöver ha hjälp med av andra är att våga. Ibland blir jag för trygg, för säker på att det känns bra. Jag är inte den som drar förhastade slutsatser. Men ibland måste man väl våga.. och vara lite egoistisk. men såklart till rimmliga gränser. Man måste nog också tycka om någon så mycket att man lär sig tycka om sig själv..

Nu har jag pratat av mig rejält för en stund.  den där promenaden väntar snart. själv då men det är ju skönt för själen de också när man har lite olust inom sig. Snart äre helg och jag hoppas mina vänner vill träffas så vi kan hitta på något. På lördag åker jag till Hudik för lite jobb och hockey.

Tack för mig ett tag! men ring gärna o prata lite =D


Mina vänner är bäst!


Min Emil är också bäst!
1 Kommentarer
emma:

vi är bäst!

2008-09-11 | 18:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.