2008-09-26 | 19:47:55

Jobb och flytt!!

Hej vänner! nu har jag varit borta från bloggandet ett bra tag. Tillomed emma sms och undrade vad som pågick haha. Men det har varit fyra intensiva dagar och jag kan inte riktigt fatta vad som hänt. Den ständiga huvudvärken vägrar ge sig men men.

Men kära vänner Erica kan meddela att hon fått jobb! Jag vet att detta spridits lite men det gör ju inget hehhe. Men för att göra denna otroligt långa intensiva vecka kort så kommer en fin summering.

Måndag kl. 10.30: Jag har gjort mig i ordning för att gå ner på stan. Skulle söka lite jobb och shoppa lite hade jag tänkt. Mobilen ringer halvvägs till stan. ett 08 nummer. De ringer från face2face (en reklambyrå) och vill att jag skall komma på intervju. Imorgon!! Jaha det var bara att vända på klacken och gå hem och boka biljetter. Om intervjun skulle gå bra skulle jag få gå på utbildning dagen efter så jag var tvungen att kontakta emils faster så jag hade någostans att bo. Kirrat.

Tisdag: 07.05 går bussen (ja det var buss till gävle först!) sedan tåg till sthlm. sedan tunnelbana till Solna centrum för intervju. Efter många om och men hittar jag rätt går på intervjun och det går bra. Jag åker tillbaka till stan och äter lite lunch. De ringer tillbaka från byrån och säger att de vill köra på mig och det var bara att stanna en dag till för det var dags
för utbilning.

Onsdag: 09.00 På plats på söder i sthlm, utbildning på American Express kontor (det var flashigt). Där för jag och två tjejer till en utbildning om dessa kort (de skall vi sälja på köpcentrum i centrala sthlm). En heldag som avslutas med ett prov om vad vi lärt oss osv. det klarar jag så det var ju skönt. Får sedan veta att vi skall vara kvar ännu en dag för en internutbildning på byrån med säljsdirektören.

Kvällen avslutas med ett desperat köp av en tröja (jag hade ju fan inte med mig några kläder, första gången jag har med mig ett ombyte bara, men det blev ju lite längre än vad jag tänkt) det slank med en riktigt snygg vinterjacka också :P

Torsdag: 08.00 utbilning med säljsdirektören en galen norrman hahah. riktigt kul, vi fick träna på att sälja för honom och han gav oss tips. Sedan säger människan att vi skall ut till kista för att börja sälja!!! jag har knappt läst samlat mig,,, har jag fått jobbet eller? skall det bara rulla på nu? i förvirring åker jag och en tjej (Malin) till Kista Köpcentrum. Chefen säger att vi skall börja sälja innan han kommer.!!! vi dör. Men a bita i det sura äpplet och köra då. Och det gick bra!! jag sålde tre kort!! de låter lite.. men de var skitimponerad att jag sålt, vi skulle ju liksom testa..så de var asnöjda.

A kort historia blev ändå lång. Nu är jobbet klart, jag skall försöka hitta ett rum att hyra snarast. De ville att jag typ skulle börja imorrn? eller i helgen???!! seriöst hahha jag är under stress. första gången på typ hundra år. jag är inte van. inte van tunnelbana, inte van storstan, massa folk och dessutom sälja hahahha. Mycket har hänt, jag är helt slut. Men spännande är det.. jag skall ta första månaden som ett test och se om det känns bra =)

Mina vänner får gärna ringa el nått hhaha det är så tråkigt att skriva :P Hoppas ni mår bra också.. nu har jag babblat mycket om mitt liv men aa det var ju lite som hände hahha..


Kung!! skall jag bli sthlmbrutta!??
3 Kommentarer
Pilvi:

GRATTIS i massor till dig!! =))

Jag är SÅ glad för din skull vännen!!! <3

2008-09-27 | 07:51:32
emma:

grattis erica, jätteroligt...nu blir det inge långt bort för en fika. superduper..ska ringa dig...lite senare!

2008-09-27 | 11:07:07
Ulla Bella sekreterare:

ännu en gång! superglad för din skull!

2008-09-28 | 13:59:49
URL: http://hazardmissb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.