2008-09-09 | 21:52:39

Min granne - pizzagrannen

Det är tjatigt men jag är ju hemma en del nu för tiden. Jag tränar, söker jobb, spelar spel med pappa, äter, och sitter vid datorn. Men ibland har jag lite span på huset bredvid oss. där bor min granne. det bor fler folk där också eftersom det är ett hyreshus men det finns en speciell granne där.

Pizzagrannen.

Detta är en man, han är väl i 25-årsåldern, inte särskilt gammal. han tränar aikido en kampsport med svärd... jag har sett hans svärd. han har en tjej men som inte bor med honom. när jag flyttade hit hade han långt blont hår och en lång svartjacka. nu är han kortkorthårig och bär mest en svart munktröja.

Kalla mig störd men han är så rolig att studera. man ser han ju inte särskilt ofta men när man väl ser honom får man sig alltid en tankeställare eller så skrattar man. Jag vet inte vad han heter, men jag kallar honom Pizzagrannen.

Han är lång och smal och ser snäll ut men liksom lite blyg också. han luffsar snabbt och ibland tror jag att han vill säga hej. men ser lite osäker ut. Ialf så när jag ibland tittar ut genom fönstret så ser jag direkt vad han har i blicken. med raska steg ungefär samma tid kanske varannan dag i veckan tar han sats upp för den lilla backen vi har..stegar iväg och går på centrum här i skönsberg. han återkommer efter ca 10-15 min. Vad gör han då?

Jo han köper en pizza. en luffsar så snabbt att man nästan tror att han springer. i ena handen pizza kartongen och dinglandes i ärmen en vit påse med en cola och en salladsburk. vet inte vilken pizza han har med sig men jag gissar på att han inte behöver säga vad han skall ha. "Det vanliga"..

Jag garvar varje gång och jag fattar inte hur han kan vara så himla smal heller. Lika mycket skrattar jag när han ungefär mellan 11-12 på dagarna luffssar ner till macken här nere. ca 50 meter att gå. in snabbt - ut lika fort. med sig har han 1,5 liter cola och en påse ostbågar. Varje gång! jag har sett detta senario i tre år snart. hahaha jag blir inte klok. men kul äre.





Aldrig en avvikelse förutom när hans flickvän är här då kan de gå upp på hemköp men seriöst så tror jag de bara handlar mjölk..
1 Kommentarer
Bella:

j ja jobbar i stan till tre och från fyra till åtta i birsta du kan ju tjinga förbi stan om du ha lust

2008-09-10 | 11:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.