2009-04-18 | 20:06:33

Blödig



Efter att ha läst igenom Bellas monsterinlägg om Sanna Nilsen, Så ska det låta och Talang var jag tvungen att gå ut på youtube. Jag är ingen frekvent youtubefreak utan brukar saker och ting komma på plats när jag känner för det.

Precis som det där med Twitterhysterin. Det får hålla på.

Det jag vill komma till är Britan got Talent 2009. Brukar heller inte titta så mycket på det. Men när jag såg rubrikerna om
Susan Boyle på Aftonbladet kände jag att jag ville kolla..men njaa..jag väntar av någon mysko anledning.

Nu när bella skrivet om henne kände jag måstet.

Och oj vad det var värt det.

Det var samma känsla jag fick när jag tittade på Paul Potts första gången. Helt tagen, nästan tårögd och lycklig.

Exakt samma känsla. Sitter nästan här och bölar. oj alltså. Scenariot som då är lika.

En kvinna, rund i sina former, en halvfin klänning, kort ostylat hår med lockar åt alla håll, kraftig haka och lite små klatichg i 45-års åldern. Publiken skrattar, juryn densamma och ondögat växer inom mig. Man blir så arg när folk gör sådär bara för man inte är skapt som en tandpetare med två oliver fram..

Synd är bara att en sådan talang skall få komma fram så sent i "livet". Men bitterljuv får man väl vara..

Susan Boyle, Hoppas hon går och vinner hela skiten. sätter alla på plats och visar att rösten är större än utseendet.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.