2009-08-16 | 22:17:37

9.58!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag älskar Sport, jag älskar Friidrott, jag älskar 100 meter. Det går inte att sluta älska Usain Bolt.
Vad jag har längtat till VM i Berlin. Vad jag har längtat till denna final. Längtat, längtat och längtat. Och väntan var inte direkt förgäves.

Jag trodde OS i Peking var det mest fantastiska jag upplevt i friidrotts historia. Jag tyckte rekord som Jonathan Edwards i Tresteg i göteborg var fantastiskt, likaså Michael Johnsons på 100 meter. Detta var länge sedan. Det är inget jag kommer se tillbaka på när jag blir gammal.

Detta går inte att beskriva.

9.58!

9.58!

På 100 meter!

100 meter är rätt långt ändå. 100 meter på under 10 sekunder innebär 10 meter per sekund. 10 meter per sekund!!!  Detta rekord var på 9.58 - helt sjukt fantastiskt.

Jag är glad att jag fick uppleva detta rekord. Ett rekord som bara om ens kommer kunna slås av innehavaren själv.
Vissa rekord som står idag har tagits av personer som sprungit, kastat eller hoppat med tänkbara produkter i kroppen som är helt omöjliga att slå idag. Vissa utan sådana preparat. Därför deras fortsatta behåll.

Ibland händer det. Ibland kan det omöjliga hända.

Detta rekord. Detta rekord. Denna Man.

Jag fick leva när Usian Bolt slog Världsrekord i Berlin 2009 söndagen den 16 augusti.

1 Kommentarer
Emma:

Tack vännen! Härliga somriga bilder...

2009-08-17 | 11:17:06
URL: http://buckley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.