2009-08-24 | 16:10:29

bocken bruse


Nu har ledigheten så börjat. Jag var uppe klockan sju och körde igång med dagens sysslor.
Ringde om Twinrix sprutan som nu är tagen. Ringt Timrå kommun och GodEl samt handläggaren för min examen.

Glad nyhet:
Jag har numera en filosofie kandidatexamen ist för bara kandidatexamen!
Vilken jag hela tiden haft men inte vetat. Eftersom jag läst kurser som ingått i jorunalistik så räknas det som dubbelt på något sätt. Att jag både läst journalistämnen och inforPr/komvet.

I vilket fall låter det betydligt bättre att säga fil.kand.! Får köpa mig en fin ram där jag kan sätta mitt diplom =)

Idag premiärgymmade jag på friskis. I två timmar!! Hurra för mig. Sprang en stund på bandet innan jag var med på mitt första gympapass. Skönt att använta motoriken lite man kommer av sig lätt på det där när man slutade med airobic. Det var lagom tempo. Medelålder 55 helt klart om inte högre. jag var yngst.

Tål att säga att pensionerna har bra kondis. Ialf på friskis. En timmes pass utan vatten?! galet tyckte jag som ville ha vatten men det var ju körning ända in i kaklet som sagt. trevligt. Blev lite pumpa muskler sedan.

Egentligen borde jag städa i mina lådor som jag hade tänkt göra nu under min ledighet. men som sagt det är en dag imorgon också. Blir gymmet 8 imorgon, skulle vara något intressant pass.

Appropå inget. Visst blev det lite sommarvärme idag!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.