2009-08-26 | 13:41:14

Ut på tur


jag framme vid Snägdenstugan.


Pappa kollar in en kotte som hackspätten varit på.


pappa fixar holkar.






fikapaus.



Idag tog pappa och jag bilen till bergeforsen. Det var dags för en lite skogstripp upp till Snägdenstugan. Det var sjukt länge sedan jag var där. Säkerligen tio år sedan, vi hade ialf hundarna då. I vart fall under promenadens gång kom små minnen tillbaka. Man tittar på bäckar med broar och ormbunkar i snår.

Turen tar nästan en timme och jag känner att konditionen är något jag måste bättra på. Uppför hela vägen innan vi når vårt mål. Det är ialf sig likt. Typisk liten stuga där man kan grilla och fika. Tystnaden är total. Det är rätt skönt att gå i skogen och bara höra tystnaden och möjligen någon fågel. Idag var det bara en hackspätt som visade sig. Annars var det rätt lugnt på djurfronten.

Efter fika och en hel del blåbärsätning var det bara att ta sitt pick och pack tillbaka. betydligt lättare att gå nerför och tillbaka. En rejäl tur blev det.
1 Kommentarer
Emma:

Hej tjejen:)



Okidoki, som vanligt att dem jävlas med en - haft tur med dem (peppar peppar) nu. Annars är det bra, pärona kommer ner i helgen o så.



Krams

2009-08-27 | 14:07:20
URL: http://buckley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.