2009-02-09 | 18:37:31

Falubon var här

Tillbaka efter en helgs besök av sin käraste. ända fördelen med att ha karln på avstånd är just att det brukar bli så bra när han eller jag dyker upp och vi träffs åter igen. Som två nykära fjantar. Denna helg var desamma och gick i ett bra tecken. Fast nu sågs vi ju ändå förra helgen så det var inte riktigt samma sak men det kändes ju mer naturligt att ses lite oftare.

Helgen gick i orgie....alltså matorgie och inget annat. I fredags sprang jag omkring som en skållad råtta för att hinna med allt. Skjutsa mamma och pappa till tåget.. sedan hem och göra sig i ordning, promenad ner till A där det var möte igen. Inte direkt givande om vi säger så. Snarare ångest. Satt en del i emils ålder där. andra losers, fnittrande fjortisar, någon sportkille, någon stöddig och någon med otvättat hår som såg rädd ut plus jag. dåligt malplacerad bland dessa..jösses. mendet gick ju undan ialf. En tur på stan...glodde efter present till mamma..gick inte bra. sedan hem åka och handla en massa mat och sen duscha och laga sockerkaka på samma gång..

Karln hämtades på tågstationen vid 16.00. Mat lagades senare. Det blev spanskttema. Hittade någon god glace i vitlöksvariant som vi stekte champinjoner och räkor i. samt en paprika men spankkrydda burk som vi hade med kycklingfilen sen blev det klyftpotatis och såser av dess slag. plus sallad. Åhh va gott. till det vin såklart. Dagen till ära så hade jag gjort glass au fou! det var kanske tretusen år sedan jag åt det. Marängen och hela kittet med blåbär ahhh underbart. Efter detta kom lets dance och något tilltugg som jag även hade inhandlat gick på så vis inte ner. Blev nog bara lets dance och lite annan tittning på film innan man började se mörkret.

Falubon tänkte visa att han är en bra son, så vi åkte till metropolen Birsta för att köpa blommor till mor. Hos Maxéns blev det även god middag och en förtjusande blåbärspaj. Svärmor hon tänker på mig. Melodifestivalen var okej faktiskt. Emil tittade också men hade Mp3 i beredskap i på fall någon oförutsäg skapelse skulle titta ut ur tv.rutan.

Annars så blev det lite film, lite promenad i snöyran, skottning av bilen och ja sen vare bara att på söndagen att skjutsa falubon till tåget och hämta å päronen i samma veva. och vips så var det som vanligt igen.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.