2009-02-16 | 19:32:58

Falun 09































Falun, Falun vi möts återigen. Solen skiner, det är lite småkallt och snön pyr lite ute när jag anländer till den lilla staden igen. Jag trivs i falun, röda faluröda hus, trevligt, gemytligt, tryggt och den där dalamålsdialekten. Men mycket handlar om att emil finns där för vad skulle falun vara annars? Förmodligen kommer tankarna tillbaka från turnern med kalla, guljackor utanför shellmackar. Nä tack och lov för Emil.

Helgen har varit bra. Fredagen blev spektakulär, emil var inte sugen på någon extra ordinär middag. Så det blev faktiskt snabbmakaroner och korv! hahaha men det var faktiskt gott. Jag hade även köpt en rödvinsflaska som vi fick i oss senare på kvällen. Ps. jag gillar rödvin..tror jag gör det mer än vitt...måste vara brudarnas fel hahaha. MMmm rödvin.

Lördag blev en härlig sovmorgon, lite mer makaroner innan det blev en tvåtimmarspromenad till Willys. Lite inhandling av kvällens måltid. Tacos. Åh länge sedan och gott vare. Emil fick sin alla hjärtansdagpresent, ett flashigt hårvax =) så nu behöver han inte snagga håret någe mera utan kan gå runt och ha ballfrilla som luktar gott.

På kvällen tog vi våra lurviga till emils skola, de har som en minibiosalong på skolan där man kan se på tv på en stor duk, Coolt va. hehe jag hann se på melodifestivalen innan vi slog igång en lagom actionrulle.

Söndag blev det mycket sportittning för mig. Stackars emil. Nio gick vi upp för att se Helena Jonsson vinna VM guld i skidskytte. Det är ju inte varje dag. Blev herrernas skidskytte samt slalom innan vi tog en promenad igen. Lugn dag i alla ära. Stekte lite kött medan emil på kvällen tog ytterligare en promenad och köpte lite bullar och choklad till kvällen. Lycka! Vi tittade på Beck..som inte var någon höjdare och rådde om varandra. Tre helger i rad. Inte dåligt. Men nu fåre vara nog heheh.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.