2009-02-02 | 14:58:14

Härliga vinterdag

Tjoho friends nu är jag tillbaka efter ytterligare en resande helg. Jag kommer tillbaka till ett kallt sundsvall, men det spelar ingen roll. inte en sånhär dag. vaknade halv nio efter att mamma åkt på jobbet. Gjorde mig lite gröt och tog av hemmagjord hallonsylt. Tempen stod på minus 13 men det blev lite varamre så när jag skulle iväg på promenaden runt havet var det bara -9. Täckbyxor, mössa, lovikavantar och täckjackan var man redo för en härlig promenad.

Hur härligt som helst. nu förstår jag varför jag är en vintermänniska också. Solen skiner, himmlen är klarblå. tyst, nästan stilla, massor av snö och lagom kallt. fåglarna kvittrar runt den frusna isen och människor går och prommenerar med sina hundar. Allt är nästan helt perfekt. Bara om jag hade varit i backen...det hade vare top alltså. Snowboarden på fötterna, åker upp på högsta toppen, tittar ut över fjällen och sedan lutar man sig framåt och åker ner..sedan fikar man med lite varm choklad. tar lite av mammaspastasallad och solar i värmen. Ögonen svider av det starka ljuset i fjälllen..

Men det går bra att vara hemma ändå. Ialf en sådan dag. Pratade med lars lite förrut..berättade om att jag varit på arbetsintervju förra veckan..Tyvärr såg jag på mailen att jag inte gått vidare =/ känns tråkigt, hade gärnat prövat vingarna i uppsala..men jag ser positivt på intervjun och min ansökan ialf. Jag gjorde vad jag kunde, fick komma på intervju direkt..men ah jag var väl inte rätt person men men.

Nya tag.


vinter i dalarna


Vintage väskan från London


Emil gör som vanligt gamla stan

Jag var ju både i Uppsala Falun och Stockholm i helgen. Falun blev en kortare visit, men jag har ju varit där en del gånger förrut. Tredje tågturen på två dagar skedde på fredag när vi tog oss till Stockholm. åh jag får faktiskt hemkänsla när jag är där. Känns konstigt men det känns även som att jag är hemma när jag kommer till centralen och måste ta gröna linjen mot Hässelby strand. Ialf vi kom rätt sent in till stora staden så det var bara att promenera ner till Norrmalm och China Teatern. Jag och emil skulle ju som sagt på teater/musikal. Min julklapp var att gå på The Producers, det våras för Hithler. Vilken höjdare! den var riktigt bra och vi skrattade för fulla halsar. Magnus Härensam, Chrisine Metzier eller hur hon stavar, Claes Malmberg mfl. Medelåldern var kanske 55+ där men det gjorde detsamma. Jag tycker om sånthär. klä upp sig och gå på teater i sthlm trevligt värre.

I övrig var emil och jag i gamla stan i vanlig ordning, emil älskar att gå där. Vi var på ett musem om svenskhistoria vid slottet. Riktigt intressant. Sverige har mer historia än vad man kan tro.. sedan åkte vi till Maria Torget för att äta Libanesisk mat. mmm det är gott och spännande med alla röror och grejer och gott Vin!

Emil var förövrig och "fyndade" som han sa ett svärd/sabel på en antikaffär...den var typ 220 år gammal och gick lös på 5 papp!!!!!! jag var som sagt inte direkt överlycklig...jag skällde i vanlig ordning men men..

// ciao
1 Kommentarer
Lars:

5000:- va??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

2009-02-03 | 11:39:18
URL: http://larrepe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.