2009-02-05 | 14:11:33

Tapas, kyckling, tacos..?

Goderafton

Än så länge har jag varit ganska ambitiös denna dag. Jag har hunnit med att städa lite på rummet, varit på gymmet, ätit, och varit och handlat lite. Känns bra, inga jobbansökningar än,, skall se om det kommit in några nya på marknaden..

I övrigt är jag rätt harmonisk..kanske har med träningen att göra. man får ur sig rätt mycket, blir lite arg, drar lite tunga vikter, stretchar och åker hem och dushar av sig allt. så ska det vara. Snön yr som vanligt här hemma i sundsvall. men det är lite varmare idag, bara tre minus, vilket känns jätteskönt.

Drömmer fortfarande om fjällen..

I alla fall, till min stora glädje kommer emil hem imorrn. Hurra. Mamma och pappa är i göteborg över helgen så jag är solo hemma också =). Plus är vi hembjuden till emilsfamilj på middag på lördag, blir säkert trevligt. Men imorrn tänkte jag fixa iordning lite käk till karln. Frågan är bara vad. Tänkte va en snäll flickvän och ordna lite här. Vin tänkte jag boka in hihi det är ju ett lätt val. Sedan då..skall jag steka lite räkor och svamp, göra lite potatis med aioli och en god sallad kanske? plus lite kyckling måntro.. eller bara kyckling i någon sås men klyftpotatis och ungsgrönsaker..eller bara en traditionell tacos??

sen skall man kanske svänga ihop en efterrätt också, få se vad huset har att bjuda här hemma, vi blir ju som sagt bara två..blir ju lite dumt att göra en hel blåbärspaj då..fast det är gott. Beror ju som sagt när karln tänker dyka upp imorrn. åhh typiskt mig att greja så mycket. men det blir väl lite mysigt.

Äre nån som har något bra tips på käk..inget advance..

I övrigt denna dag då. jag tror jag skall rensa min garderob..ligger alldeles för mycket skräp där inne. trots att jag inte har handlat nått så vette tusan vad som är där inne egentligen. Fick en liten penglapp av mamma igår...hon vettu. "gå och köp något fint på stan imorrn nu" hahha tack mamma..skall använda den vid ett senare tillfälle till något behövligt. finns alldeles för mycket jag vill ha nu ändå. Men ett par skor, en fin tröja och en ny kofta vore inte dumt..plus smink!!

aja so long..








1 Kommentarer
Bus:

Tycker det första förslaget lätt smarrigt. Med räkor o svamp, pot, aioli o nån god sallad & gott vin=) det kommer gå hem hos Emil..

2009-02-05 | 14:41:01
URL: http://buckley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.