2009-06-16 | 22:54:07

Istanbul Dag 1


Emil nervös på Arlanda


Jag kanske var mer avslappnad.. :P


Arlanda


Vi åkte ner till Arlanda kvällen före resan. Planet gick ju redan klockan 7 på morgonen så vi hade hyrt ett rum på Arlanda, Rest and Fly. Trodde faktiskt inte det skulle vara någe fint alls. Nån gammal våningssäng hade jag tänkt mig. Men det var två fina jättebreda sängar, med sköna vita lakan, varmt och sött litet rum så jag sov rätt bra där inne.

Vid fem ringde klockan och det var dags att pallra sig upp. Vi checkade in bagages vid 6 tiden sedan vare bara att  vänta till boarding. Kände mig faktiskt inge nervös när jag satt i planet, mer att det skulle vara spännande. Vi åkte med Norska Norwegian AirLines. Men det var bara svenskar som flög som var med så det var ju riktigt bra. hha inte för att det hade gjort nått om de var norska. 3 timmar tog det ungefär att flyga ända till Istanbul i Turkiet. Resan var lugn och ja jag sov ju rätt mycket i vanlig ordning.

När vi klev av planet möttes man av en såndär härlig varmpust. Typ i 27 graders värme istället för de knappa 12 som det var hemma. Ah


Framme på hotellet, Lelei en liten bit från centrala stan.


Vi var glada att vi överlevt både flygresan, bussresan och taxiresan fram till hotellet. -Ha ha


Första middagen. Den var god även fast vi tog första bästa stället att äta.


lite färggrannt.


En av de stora moskérna i Istanbul, välkända Blå Moskén.




jag njöt redan i solskenet.




Jag vid fontänen mellan moskérna.


snyggingen skulle ju också vara med.


Hagia Sopia, moské







Mäktiga byggnader stod precis imellan oss. Stora, ståtliga och det skilde ungefär 1500 år i mellan deras byggnad. Hagia Sofia byggdes först år 523 och ja 1500 år senare byggdes Blå moskén.

Det kommer en fortsättning på dag 1 men en liten fingervisning ialf.

Natti
1 Kommentarer
Bella:

nice foto. det ser varmt ut. och emil är i vanlig ordning dödsseriös på bilderna. haha .

2009-06-17 | 13:29:14
URL: http://hazardmissb.blogg.e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.