2009-05-04 | 16:20:56

Holiday





















Sista April bjöd på ett ypperligt väder. Pappa och jag packade ihop kikare, tunnbrödrullar och te i min gamla skolväska från ettan. Vi tog bilen ut till Alnön där det ligger ett reservat för natur och fågelskådare som oss. Jag är väl inget proffs på fåglar men jag tycker det är trevligt att vara ute i naturen, frisk luft, fågelkvitter och vatten!

Jag tycker även det är mysigt att gå på spångar mitt i skogen över små vattendrag. Dagen bjöd på mycket fåglar i alla klasser och storlekar. Häger, Trana, Storspov, Vigg, Grågås, fiskmås, lövsångare, fjällgås, bläsand, storskarv mm.

Jag mötte även på lite älgbajs ute på udden. Efter en promenad där borta tog vi oss lite fika och njöt i solskenet. Innan det bar iväg hemåt.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.