2009-05-19 | 22:09:23

Bäversafari








Vigg - eller som jag kallar dem, Hockeyfrilla eftersom de har som "hår" hängandes från huvudet. Bättre bild får tas en annan gång.






kaja.

Börjar bli smått irriterad på den lynniga majvädret. Kan det ta o bestämma sig vad det skall vara? Varmt, kallt, blåsigt, regn - inte allt samtidigt eller flera gånger per dag.

Vanlig dag i Ericas liv idag. Träning a la gymmet, en tur ut till naturen, lite sökningar, lite korsord (?), matlagnig, osv.
Var en tur med mamma och pappa och vattnade gravarna. Blev fint med gula blommor som lyste upp en annars grå plats.

Det blev mammas pastasallad till kvällningen, alltid lika gott.

Blev en tur till Gärdetjärn också. Idag fick vi det stora nöjet att se en bäver. Alltid lite kul med något annorlunda. Vi hade sett spår av den tidigare men inte sett vart den bor eller liknande. Men denna gång såg han oss tyvärr först då han dök i vattnet och smällde med sina spade till svans. Men han syntes simmandes runt i tjärn.

Efter en stund hittade vi hans bostad, förmodligen har denne ungar just nu och var en aning försiktig resten av stunden vi fick en skymt av djuret. En riktig bambsig till bäver var det också.

Imorgon är det redan onsdag och snart torsdag. Och snart kommer Emil hem. Inte långt kvar nu.
Inget svar från svenska spel än. Måste hitta något annat att söka nu. Kan inte bara sitta å vänta.
Blir gymmet på förmiddagen imorgon igen.

Sedan skall vi sätta upp en holk på kvällningen - kanske får syn på bävern om man har lite tur. Lämnade ju kameran hemma idag bara för att...så imorgon skall den med.


-----------------
jag hade skrivit 4 ton på stenblocken i pyramiderna lite fel där - 60 ton skare va....
2 Kommentarer
Bella:

maj e en bajsmånad. fina fåglar. apråpå bäver så har ja fan inte rakat min bäver på ett tag. jag har blivit en slusk.

2009-05-20 | 00:31:30
URL: http://hazardmissb.blogg.se/
Lars:

Kom du ihåg mitt i naturen stunden vi hade när vi var i Tinas stuga, då vart jag fan rädd ja med alla djur som stirra på oss. Fattades bara att en björn skulle komma och käka upp oss. Kram

2009-05-20 | 10:51:23
URL: http://larshan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.