2009-05-04 | 20:14:46

Vår dag















1 Maj var ju som sagt vår dag. Den spenderades med en mysig morgon i lugnhetens tecken. Lite morgonfika innan vi tog en promenad bort till Willys. Solen sken och vädret var som sagt på topp. Från Willys köpte vi med oss dricka, vindruvor, kex  och Bonjour ost.

Efter en timmes promenad fram och tillbaka var vi hemma. Vi tog oss sedan ner till vattnet här i Dalarna. Innan man kommer ut till udden låg människor och solade i bikini och annat lättklätt innan vi kom till udden där vi vi skulle fika. Upp i skogen i en dunge, utsikt över sjön, man ser öar och träd och massa vatten. Ser inte ut som man är i inlandet då. Solen sken genom träden medan vi dukade upp vår förtäring.

Jag fick med mig lite bilder från min gamla mobilkamera. Emil tog också en del, skall se om jag får tag på dem också. Lite försmädligt att jag inte hade någon kamera men aja minnen får bestå ändå.

Någon timme i skogen sedan bar det hem igen. Emil överraskade mig med en chokladask men belgisk lyxchoklad. Lycka! Av mig fick han ju tavlan med bilder på oss från 04-09. Verkligt fint blev det, skall ta ett kort på det också när jag får chansen.. Emil blev riktigt glad, nästan lite tagen av alla bilder så olika platser, saker vi varit med om osv. Härligt!

Sedan blev det en tur in till stan. Vi åt ute på en grekisk restaurang här i Falun. jag smällde i mig kycklingspett, grillade grönsaker, klyftpotatis och tzatsiki! Mums! (som blondinbella brukar säga...)

mätta och belåtna satt vi och lapa ännu mer sol på stan. Vi hyrde en japansk anime film och åkte hem. Väl hemma tog vi tag i lite storstädning i Emils lägenhet. Det behövdes! Och sjukt rent blev det också =) Sedan såg vi på film. En riktig lång och härlig dag var sedan till enda.
1 Kommentarer
Bella:

oj sicken vacker plats! dalarna är tråkigt men ack så vackert.

2009-05-04 | 22:14:26
URL: http://hazardmissb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.