2009-11-10 | 16:19:51

Nostalgi



Fick just en Nostalgiupplevelse. Jag sitter och lyssna till jazz på Spotify. Något som kanske inte tillhör vanligheterna. Men om man skulle vara intresserad tycker jag att man skall knappa in Jan Johansson, en av Sveriges största jazzmusiker vad jag förstått. Jag vet inte riktigt i vilket sinnesrum man hamnar i. Om man är ledsen eller rofylld, tankspridd, eftertänksam eller lugn. Man kommer som in en annan värld. Men för det mesta känner jag mig rofylld och lugn. Kan vara skönt när man tampas med musik från Madonna, Lady Gaga och Green Day.

Favoriterna är just nu: Visa från Utanmyra och Polska från Medelpad.

Appropå nostalgi var jag tvungen att höra till Introt på barnprogrammet Skymningsagor.
Man ville ju alltid att det lilla tåget skulle stanna på Pettson och Findus.

2 Kommentarer
L i n n e a s b l o g g:

Ååh pettson haha :D sweet!



Sv: jo men visst. Det var lite synd att den var, som du säger, amerikaniserad. Fast animeringen var grym och guud vad glad jag blev när jag såg (såg innan jag hörde hans röst!) att Colin FIrth var med. MIN DARLING<3

2009-11-10 | 17:53:25
URL: http://linnealindblad.blogg.se/
Bella:

sv; HAHAHAHAHHAHAHAHAHAH!!! Jaaa det har gått sjukt för långt. Jag har typ suttit å kollat på bilderna samtidigt som ja lyssnat på länkade låten i typ en timme å ba asgarvat åt mej själv. 7:an nu!!

2009-11-12 | 19:02:24
URL: http://hazardmissb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.