2009-11-17 | 17:57:17

Planer, Planer


























Nyår 09. Foto: Bella.

Usch, jag är tankspridd. FÖR tankspridd. Typsikt när man är rastlös. Har gjort endel idag också.
Trotsade vädret efter samtal med Bella. Det var inte roligt men det är gjort. Jag funderar på om jag håller på att bli sjuk. Peppar peppar. Har haft ont i huvudet några kvällar i rad utan anledning. Igår var jag lite snuvig och hostig. Hoppas det går över.

Tankspridd var det. Var in och läste att Åsa är med i Avstamp. Har hört om det förrut var in och kikade lite. Kom åt en sånhär barrometer grej för att kolla upp hur ens branch ser ut. Och min med, Informatörer,marknadsförare,kommunikatörer,journalister etc. Såg verkligen inte lovande ut. Hög arbetslöshet och hård konkurrens överallt. 10 år framåt.

Har jag verkligen valt rätt? Suck, jag är inte den som armbågar mig in. Jag vill självklart ta för mig och visa att jag kan. Men själförtroendet för att slå sig in som någon expert är jag inte. och är inte redo för det än.
Jag har många planer i huvudet hur jag vill ha det.

Jag bli tokig. Vill ha jobb, tjäna pengar, och framförallt flytta hemifrån. 23 år Tragiskt!
Men med A-kassa bara går inte det. Med en man utomlands går det inte heller.
Jo om jag flyttar dit.

Men fler är ju i min sits såklart. Men jag gillar inte det. Vara som alla andra.
Jag vill också lyckas. därför blir jag tveksam i mitt val av utbildning.
Var det rätt. Det kändes rätt. Det var roligt. Och mycket intressant när jag gick.
Men att man inte får chansen att använda det gör mig vilsen.
Kanske KY hade varit bra..
1 Kommentarer
Bella:

Nog för att det stod 10 år frammåt tycker jag inte du ska haka upp dej på det. En universitetsutbildning är ju egentligen ingen yrkesförberedande utbildning såvida man inte går nått renodlat som typ lars och Marre. Så din utbildning kan nog leda dej lite vart som helst. jag tror på dej ja. ja tro ba att finansfittan satt käppar i hjulet för dej. bara lugn Det KOMMER att lösa sig.

2009-11-18 | 01:01:52
URL: http://hazardmissb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.