2009-11-02 | 17:10:31

Tågresan 09


Jag och Per. Laddad och på gång.


Jag och den nye killen Martin som premiäråkte på resan.


Jag började starkt.


Här har vi kommit till Sthlm, dags för tacos i stan.


Manne och Granström.


Kex och öl var det hos Tommy.


Micke och Christer.




Klassiska stoppet i Gävle.






Hahahah!




Inne på puben på Hovet.




Såhär pigg var jag på resan hem.

I lördag bar det av till Sthlm för att se Timrå möta Djurgården på Hovet. 240 förväntasfulla Timrå supportrar fick ett eget chartrat X2000 ner. Stämmningen var på topp och vi var kring tio personer i vårat gäng. Första drycken hade redan korkats upp när jag steg på tåget i stan klockan 11. Jag tog väl min en kvart efter.

Gänget var samlat och resan innehöll mer tok än vanligt. Det bjöds på skämt utöver det vanliga och drycker förtärdes som aldrig förr. Ostar, kex, kall korv, chips och dricka fanns även att tillgå. Matchlotter såldes men innehöll mest siffror som 9-2 och 7-7. I Gävle var vi lagom glada i hatten och klev av för det klassiska stoppet. 200 pers vällde ut och skrek på de stackars Brynäsborna innan vi åkte vidare.

Resan gick i en himla fart och snabbt var vi framme i Sthlm. Middag serverades på Kungsholmen, Tacos och vin blev det. Jag vet inte riktigt hur vi lyckades slå ihjäl tre timmar där men bra gick. Vidare till Hovet med buss där vi fått en egen avdelning på plats. Egen pub och egna ingångar. Mer vin och jäger rann ner innan det var dags för match. Som ja, gick åt skogen. I andra perioden fick jag inte gå in i puben heller...

Men men sådan är hockeyn ibland, sjätte förlusten i rad. Aja hemresan gick i ett mer lugnt tempo. Jag somnde ifrån diskussioner och mål, avblåsningar, tacklingar och förluster.. Det var riktigt skönt att få komma hem vid halvtvåsnåret.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.