2009-11-14 | 14:40:28

Uppdatering från Porto.



Just nu står det Enorma muffins i ugnen. Mamma har varit i farten. Hon litar inte på några recept som står i någon kokbok. Visst hon läser dem, men dubblar eller tredubblar dem alltid. "Det får inte bli snålt" Är en vanlig fras. Och nej inte blir det de heller. De är sjukt stora och innehåller massvis med blåbär. Perfekt en regnig dag.

Uppdatering från Porto också. Emil kom fram till sin bostad vid 00.00 igår kväll. Trodde aldrig att han skulle höra av sig. Men ett litet sms fick jag, resan hade gått bra. Idag har vi pratat i telefonen. Läget är som sådant att det fattas endel saker i lägenheten, som täcken,kuddar och alla kökssaker. Så han var lite besvärad, dessutom hade han ingen värme i lägenheten så det var kallt. Jag undrar har man värme i lägenheter som i Sverige när det nästan är varmt året om där? Han skulle leta ialf, får väl höra med någon granne hur det fungerar.

Det är lite småfix men annars var lägenheten riktigt stor, kaklat badrum med badkar, bra möbler. Men jag tror att han är lite omtumlad fortfarande. Han kände sig ensam. Men det är nog inte så konstigt. Men när han kommer in i det hela kommer det bli superbra. Han är betydligt självständigare än jag, och ja ha har ju vågat flyttat utomlands, till ett främmande land, annat språk osv.

Skall ringa ikväll och se hur det artar sig. Staden såg fin ut ialf, massa intryck osv.

Jag då? jag har jobbat, tagit bort massa snö på bilen, gått eljuspåret i regnet och väntar på att gå på match.
Vad är en dag i värmen i Porto?
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.