2009-10-05 | 16:43:01

A-kassa och annat dylikt




Foto: Bella

Oj måndag ruuuusar iväg igen. Har hunnit flaxa runt lite, kört bil, varit och tränat, gjort ansiktsmask, ringt A-kassa, lagat spagetti och köttfärssås, skickat iväg en ansökan, facebookat och läst nyheter. Hyffsat. Borde städa mitt rum också..

A-kassan. Tre veckor sedan jag skickat in papper, nada svar. Ringde idag och vräkte på med att det var fyra veckor sedan jag skickade in, men snubben tog reda på att det var 3.. Aja. Behandlingen har inte kommit igång än. Nähä! oväntat. nej. Mina papper kom in  den 17e och de håller på att behandla papper som kom in den 6e eller nått..Vilket betyder att det är lååång väntan innan de ens skall börja med att titta på mina.

Suck. jag kommer få pengar (om) 2017 om det håller på i den här taken. 23, arbetslös, bor hemma och ingen inkomst. Wow. Snart drar väl karln utomlands också så då är man helt ensam också. Baaaajs.

Aja. Håll huvudet högt nu.

Ikväll skall jag lyssna på hockey och se Svenska Hollywood fruar. Japp, jag ser det. Förmodligen det enda program jag följer, Idol, ensam mamma söker, bonde söker fru, Dateingprogram med Gynning och allt vad som går vill jag bara spy på.

Aja snart är det ändå torsdag. :D

Kanske skall ta någon runda på stan/birsta igen. Jag tänker på julklappar redan hahah men jag har en del saker att titta ut. Älskar ändå att leta runt tills jag hittar det bästa. Plus kan jag inviga min baoutastora halsduk..om jag nu syns under den.
1 Kommentarer
Åsa:

ja det är typiskt när man planerat en massa saker, som ska klicka, så är det alltid nått som skiter sig. Vore väl konstigt annars.



Stackare som väntar på akassa. Jag vet hur det känns. Dom tar ju verkligen god tid på sig.:P

2009-10-06 | 10:55:43
URL: http://virginias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.