2009-10-29 | 17:01:02

Bröllopstankar


Bild. modette.se

Ibland går man och drömmer sig bort i bröllopstankar. Ja faktiskt. Hur det skulle se ut, vilka jag skulle bjuda, vart det skulle hållas till, vilket datum, vilken årstid, vilken klänning, vilken stil, ute, inne, utolmands, kyrka, hemma osv. Roligt, skrämmande men ack så långt borta.

Tur är väl att jag har dem som gifter sig före mig. Har kanske inte berättat men jag ska ju på bröllop i november. Mitt andra bröllop. Men nu är det ialf en jag verkligen känner. Jag som tillomed skall åka ner till Arlanda samma dag. Fick köpa nya tågbiljetter så det löste sig.

Jag börjar faktiskt bli lite spänd över det där. Även fast det inte är jag. Vad ska jag ha på mig? Kommer jag gråta? Vad ska jag ge bort i present? Vad gäller egentligen på bröllop nu för tiden?

Är det musik i början. Da Da Da Daaa Da Da Daaaa osv. Väljer man sånt själv, ska man/folk hålla tal? Dikter etc. Eller är det rätt enkelt, musik, man ställer sig upp, tar upp kameran som man i högsta hugg tar bilder med, sätter sig ner, lyssnar på prästen. "Tager du..."

Antar att det är något sånt. Det är ju faktiskt i en kyrka. Spännande. Har klurat på present nu idag. Var och kikade lite lätt. Alltid kul med presenter. Julklapparna skall helt klart vara klar i november. Vet ju redan vad jag ska köpa, förutom till Emil..men det löser sig. I alla fall. Bröllopspresent är inte det lättaste, särskilt om man bara känner brudgummen. Vad vill man ha? Det blir ingen brödrost ialf. känns lite väl tråkigt, säkert nödvändigt men nej. Jag har nog en plan. Man vill ju att det skall vara en tanke över det hela, inte sant? Jo.

Får ta mig en veva runt till veckan.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.