2009-10-02 | 09:47:37

Hjälp till för F*n!

Igår blev jag lite lätt irriterad. Jag skulle upp på banken i skönsberg för att ta ut pengar. Kommer runt hörnet till banken. Kön är lång. Fyra vuxna män står i rad efter varandra. Bredvid automaten är det en dörr till lägenheten intill. Vid dörren står en gammal skruttig tant/kvinna liten som den med en rullator. Hon kan inte öppna dörren utan måste backa in för att ja ta sig in.

Kämpandes, trilskandes, svettandes och hjälplöst försöker sig tanten ta sig in. En halvmeter ifrån står fyra stora Vuxna Karlar och glor. Halllå!!! Men jag som precis kommer runt hörnet och ser den stackars kvinnan rycker snabbt in och håller upp dörren.

Tanten tackar så jättemycket och sa att det är väldigt svårt att ta sig in. Ja det tror fan det när ingen kan hjälpa till.

Riktigt förbannad blev jag på det fyra mupparna och jag ville egentligen bara skrika åt dem. Men blickar kan väl kanske också döda?


I övrigt en hyffsad dag, fick ett fint brev på posten av min vän. Träning och hockey där Timrå äntligen vann.
1 Kommentarer
sussi :):

Vad du är gullig som hjälper de stackars äldre Du har ett hjärta av guld :).



Usch ett hemskt samhälle vi lever i, då jag hittade en dam i diket häromdagen så funderade jag varför ingen annan hjälpt henne tidigare, de var ju liksom brevid ett bostadsområde.

2009-10-03 | 20:54:23
URL: http://littlehearts.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.