2009-10-16 | 12:30:11

Lucky star



Efter noll kontakt med min handläggare på arbetsförmedlingen och bättre kontakt via en telefonist, förmodligen hemmahörande från Luleå med den typen av dialekt. Tog jag mig istället i kragen för att kolla läget själv nere på Arbetsförmedlingen. Är less på att Alla får bättre hjälp från dem än vad jag fått. Själv har jag skött allting, sökningar, samtal, leta, peppa osv.

Kom dit och av min förvåning har de fixat om där. Det är var betydligt freschare och ingången såg ju tilloch med lite inbjudande ut. I vart fall kom en snubbe och fråga vad jag ville ha hjälp med direkt. Själv var jag så förvånad över att de hade gjort om där att jag såg lite förvirrad ut. I vart fall fick jag prata med en ny tjej jag aldrig sett där. Beträffade alla såg nya ut, freschare, renare, kammade, finare och trevligare. inte de där skabbiga jag brukar måsta prata med. I vart fall konstaterade hon självklart att jag var arbetslös och inte skulle komma in i jobbgarantin förrän om en måndad så därför sa hon direkt att jag skulle få en jobbcoach. Jag fick välja bland 43st och jag valde AcadeMedia. Gick lite på magkänsla bara. Hon tyckte det lät bra och att de var väletablerade och kända i Sverige.

Efter det valet så skickade de iväg en förfrågan till dem och inom en vecka skall de ringa upp mig så ska jag få gå på möten och se om de kan hjälpa mig finna ett jobb.

VA! Tänk att man måste göra allt själv!? inte har min handläggare gett mig något sånt förslag hon har bara frågat hur det gått med mina ansökningar sen hare varit bra. Hade jag vetat det här hade jag sökt efter en coach på en gång, lite samtal och reflektioner är aldrig fel. Tror verkligen att detta kan leda till något positivt ialf.. Synd att man slösat några Antal månader på att komma på detta.. och sökt jobb utan direkt stöd.

Aja En bra fredag so long.

Blir en kväll hos Lars också. Skräckfilmskväll...
1 Kommentarer
Emma:

Jo hade väl tur, han ju avverka 2 st jobb coacher så...men ibland hade jag ändå önskat att det inte var på mitt eget initiativ hela tiden...Jag menar dem gör egentligen inte så mycket mer än att ge en verktygen för det DU känner att du behöver och peppar ibland.



Hade önskat att dem bokstavligen kunde ge en ett jobb då, så känns det ju efter ett tag - man orkar inte ta tag i det man måste. Och det är just nu som dem pushar en till! Men det ska nog gå bra för dig, man upplever det olika och kräver olika. Lycka till!



Kramiz.

2009-10-19 | 14:30:56
URL: http://buckley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.