2009-10-12 | 15:21:33

Mat.mat.mat









Back on track. måndag igen och en händelserik helg är till enda. Kan börja med att Gratta emma till den stora nyheten!! Så roligt! :D Helgen har gått i matens tecken skulle jag tro. Har inte gjort annat än fyllt magen. Fredagen var jag och pappa på Bitline och käkade något trevligt kött. Sedan var det bara att börna hem och göra kräftstjärtswraps till Emil som kom hem med tåget.

Så roligt att han äntligen kom hem! Han fick käka och jag titta på. orkade inte tänka mer på mat den kvällen. Vi tittade på Skönheten och Odjuret och hade det himla bra.

Lördagen fortsatte med mitt val av frukost som mamma gjorde. Mannagrynsgröt med kanel och socker, ägg och mackor. Mums. sedan löste vi Melodikrysset. Sedan tog jag och emil oss en tur till Birsta för att titta på skor åt emil. Inga skor blev det men han hittade istället lite nya böcker. Alltid till nytta för honom :D

Snabba ryck tog vi oss ut till arenan för att titta på timrå-LHC. Gick ju primaballerina med det. Seger och glädje. Trött och hungriga åkte vi hem igen. Blev inte långvariga innan vi åkte ner på stan och åt på Cave. Libanesisk mat, 11 smårätter samt 6 grillspett med potatis och sallad. Jag dööööör vad mat. Men sjukt gott och trevligt. Han som är servitör där är så himla rolig. Där behöver man inte oroa sig för nervösa skratt inte.

Efter middag åkte vi hem till Sandarna. Såg klart på fotbollen..och sen minns jag inte så mycket mer av kvällen. Tittade lite på Tv. innan jag somnade på soffan. Utslagen som få.

Söndag drog vi oss länge. Innan vi tog oss ut på en långpromenad. Tror fasen jag fortfarande var mätt dagen efter hahaha. hände inte så mycket. jag läste tidningar och emil spela X-box. Sen var det middag hos farmor och farfar. jösses massa mat och största marängsvisen eller hur det stavas jag sett i mitt liv.

De sjöng lite för mig och jag fick fina presenter av familjen Maxén.

Att gå upp klockan 04.00 imorse vad dock inte lika underbart. sedan gå upp åtta igen...för att åka på gymmet 9. ojoj...sedan ringde lars efter gymmet. Då skulle vi gå runt sidsjön. Wow... vilken start.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.