2010-02-11 | 18:43:18

Spansk gastronomi



Imorgon fyller morsan år. Vi firar det på spanska restaurangen Saffran
En av mina stora favorit ställen. Visst det kanske blivit mycket spanskt på senaste tiden. Men jag älskar smårätter. Man får mycket av allt gott man kan tänka sig. Libanesisk ligger verkligen också i topp med meze. 12 förrätter går ju inte av för hackor. Men på Saffran blir det mindre, 4 var kanske, men man blir väldigt mätt.

Jag kör som vanligt på mycket säkra kort, färskostfyllda grillade paprikor, vitlöksstekta räkor. Sedan hade jag tänkt prova bläckfisk. Har aldrig gillat det förrut men på Mallorca, då jäklar vare gott. Så det skall testas i Sweden också. Sedan äre öppet, kanske ett till wilde card. Empanada, är något slags bröd fylld med kantareller och spenat. Verkligen intressant, jag tar mig en funderare.

Mat är gott, kulturella maträtter ännu bättre, jag älskar svensk husmanskost men det går aldrig att prova för många olika kök. Spanskt, Italienskt, Libanesiskt, Kinesiskt, Japanskt, Grekiskt, Turkiskt, Maltesiskt, Tyskt, Thailändskt. M.M.
1 Kommentarer
J O S E F I N - I don't do normal:

Ska du se på melodifestivalen på lördag? :D

2010-02-11 | 18:52:55
URL: http://Josefins.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.