2010-01-31 | 17:53:05

Guldkantad dag



Har just bevittnat en riktig rysare här på eftermiddagen. VM-final i Bandy i Moskva. Sverige-Ryssland. Jag har aldrig varit ett stort fan av bandy men final är alltid final, Sverige är alltid Sverige. Jag hade ändå börjat tittat på gruppspelsmatcherna så man måste ju följa hela vägen fram.

Och detta var idrott när det är som allra bäst.
Vilket bandygodis det bjöds på idag.
Tillomed med jag kan förstå det.
Sverige ledde, Ryssland kom tillbaka. Sverige fick straff med bara tre minuter kvar av matchen. Mål där och Sverige hade gått till ledning med 5-4 med ynka minuter kvar. Ryssland får ett läge till. Hörna i 89e minuten. På hörnan styr ryssarna in kvitteringen. När Sverige hade guldet i hand.

Förlängning á 15 minuter. Golden goal. Ryssarna spelar betydligt bättre än Sverige som ser svaga och trött ut. Jag tänkte, Sverige behöver ett läge, då vinner man. Typiskt när ett annant lag ligger och pressar som värst. Inget avgörande i första förlängningsperioden. Men dock i andra. Sverige får faktiskt två lägen. En hörna tätt utanför. Men sedan sedan kliver Daniel Mossberg fram, bryter sig in på kanten och vräker sig igenom Rysslands försvar. Fantastiskt och det är avgjort 6-5 Sverige VM guld mot Ryssland i Moskva. Har aldrig hänt förrut. Stort!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I övrigt har jag denna dag trotsat vädret. Har haft en stenhård stavgångspromenad runt här. Gått och flåsat som en dåre och sprungit i brantbacken. Totalt död efterråt. -15 grader idag men jag lyckades pina på en timme. Härligt värre, 1 mil nu på två dagar :D

Mer så har jag pratat med Emil, så härligt. Han mådde fint, han har varit på gymmet, gått på bio, varit på någon stor och läskig kyrkogård och spanat (!?) skrivit på boken och ja käkat. Helgen har gått fint och fort för honom tror jag. Skönt. Han blev ännu mer lättad över att höra att det är 1 februari imorgon. En ny månad och nu börjar det verkligen rulla på för karln där nere.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.