2010-01-06 | 18:56:12

knäpp dygnsrytm

Min dygnsrytm är knäpp.
Jag var uppe till halvtre inatt för att se finalen i JVM.
Men jag orkade inte.
Det var synd. Grämer mig.
Men jag får betala genom att jag sov till halvtio igen.
Nu klockan 18 var jag trött o var tvungen att slagga i 20 min.
Trött jag blir.
Jag är less på detta liv.
Inga rutiner. Ingen ordning. Inget jobb. Vänner som har jobb. Pojkvän i annat land.
Idag har jag sökt ett jobb.
Vad fan ska man hoppas på längre.

Jag vill bort. Jag vill göra något. Jag vill tjäna pengar.
Igår ville jag åka till Norge. Idag med. Men hittar inga bra jobb än.
Och jag vill inte åka själv dit heller. Bara snabbvisit och tjäna stålar.
Jag klarar inte detta liv längre.
A-kassa. Tre arbetsdagar med jobb i månaden.

Jag har damp. Jag tränar. Jag äter. Jag söker jobb. BORING.
Jag får ångest av att handla. Du borde spara. Till resor. Till om du någonsin ska flytta hemifrån.

Jag tittar på människor som klagar över att de jobbar o tjänar pengar.
Eller folk som reser utomlands och lever livet.
Men jag klarar en månad till högst.
Jag tänker inte ringa till Bogrunet. Det är pengar. Men Aldrig mer.

Jag är bara så less. Varför jag.
Ge mig ett jobb - jag gör vad som helst.

imorrn ska jag på mammas jobb - dock gratisjobb.

ps. Mannen från juldagen har ringt mamma. Hon gjorde sin insats och gav personen i fråga rätt nr för att ta sig vidare.

bbl.


Vill vara glad. Som här.
Bild: Bella. Dag: Nyår.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.