2008-10-30 | 09:22:31

Imorgon splittras gänget...

Nu skall jag inte vara så dramatisk men jag har tänkt lite. Imorgon fastställs det. imorgon fullbordas våras splittring.
Vi, gänget kommer inte längre bo på samma plats längre. När Bella nu flyttar till London innebär det att alla numer kommer bo på andra platser än, Sundsvall, Sörberge och Bergeforsen.

Lars var den förste att flytta från lilla Sörberge för studier i skidorten, mode är dyra fjälljackor och mössor/blåshålet Östersund.

Sedan blev det jag som flyttade till stora staden Stockholm för jobb med American Express

Emma var inte sen med att ta sitt pick och pack till Uppsala för att få vuxenpoäng genom att bli sambo

Slutligen så beger sig Bella långt bort från sitt lilla rum i Bergeforsen, bort från Vigge, moppepojkar, snabbturer till ICA Maxi för underbara London för studier i engelska.

Dessförrinnan hade ju min käresta flyttat till Falun vilket också fullbordar det mesta.

Jag tänkte inte sätta till någon grinscen här i bloggen men visst är det lite vemodigt. Alla våra temakvällar, galna fester, härliga middagar och våra speciella VVV-dagar kommer ha långa intervaller. När skall vi alla träffas på samma plats igen? Jag irriterar mig över att jag inte tog någon bild på oss tillsamans under min födelsedag, det kommer jag gräma mig över tills vi alla är på samma plats igen. Suck.

Förhoppninsvis dröjer det inte förrän till juletid men man vet ju aldrig. Jag och Emma ses nog här i Sthlm framöver, Emil och jag ses både här och i Falun. Lars kanske jag träffar när jag åker hem någongång men förmodligen inte förrän till jul. Och Bella ser jag inte förrän just då..

Våra snackaskit kvällar på sängen, ost och vinkvällar som slutar med en rejäl fylla istället för en myskväll. Lars onsannolika filmvalskvällar, våra fester som slutar med krypande kroppar längs backen, eller slingrande längs väggar där bilderna verkligen talar för sig själv. Eller som i somras när vi drog ut på en spontantur ut till Njurunda för vackra bilder..

 Att åka hem blir nog inte sig likt igen..men som tur är så består ju vår vänskap! Alltid


En av de bästa bilderna på oss som tagit haha!

2 Kommentarer
Lars:

vad fint! ja det känns riktigt konstigt måste jag medge. Blir lite tankspridd, jag tror jag ska sitta och lyssna på sorglig musik och bara tänka ikväll alltså. Kram

2008-10-30 | 22:23:38
URL: http://larrepe.blogg.se/
Ep:

Lite vedmodigt, saknar er alla redan...k.p

2008-10-31 | 14:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.