2010-02-14 | 16:32:25

Varm choklad, mackor och afterski.









Igår var jag i Skönviksbacken och åkte bräda. En av de finaste dagarna denna vinter, det kunde inte vara en bättre dag att desta om man hade några skills kvar. Men jo det satt i, jag tog mig både upp och ner så jag tar det som ett lyckat resultat. Jag hade nästan glömt hur mycket jag älskar att åka bräda. Trots att jag åkte ett par timmar själv så kunde man ändå njuta.

Att åka till fjällen har alltid varit tradition i vår familj men på senare år har vi slutat med detta då jag blivit stor och mamma o pappa tappat stinget och istället gett sig ut på egna resor. Men jag saknar det fortfarande, tidiga mornar, upp i backen vid öppning, åka tre-fyra timmar över fjällens alla backar i Hamra, hem för lunch och en tupplur, sedan ut igen. Solen är så stark i fjällen att jag får ont i ögonen och blir röd, trots att jag har glasögonen på mig. Men ibland vill man ha lite extra sol och färg och då glömmer man bort sig.

Varm choklad, mackor, afterski, sitta i lä och insupa solen, den klara luften och de långa backarna..

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.