2010-03-17 | 17:02:58

Har det fint i Porto

Hej allesammans!
Vi lever och har det kanonbra i Porto. Vädret har verkligen varit på min sida sedan jag kom hit. Det har varit solsken och 20-22 grader varmt, riktigt skönt att sitta och fika ute i solen på dagarna.
Emil jobbar ju hela dagen så jag har frilek. Har lärt mig staden rätt bra nu och springer runt och kollar på affärer, går vilse, letar parker och mysiga fik. Det rullar på rätt bra.

Igår var jag på en mysig restaurang efter att ha fjantat runt i flera timmar och letat mig tillbaka. Såg en gullig kille vid dörren och tänkte a fan ja måste äta hahah. Så där hamna jag, det blev tre rätter haha. soppa, kött och potatis och sen jordgubbar. Ägaren kom sedan och pratade mig mig. Han tyckte jag var så trevlig så han satte sig ner och prata. i 4 timmar!!!!! sinnes. haha ja blev bjuden på stark portvin och pratade om alla världens saker.
 
Otroligt roligt och spännande. Jag tog emil dit idag också på lunchen och vi fick tre rätters igen hehe. för det betalade vi 10 euro tillsammans inkl cola. Nice värre =)

Nu sitter jag och tar det lite lugnt i lägenheten, ska ner på stan en sväng innan jag skall laga lite mat. Har inte blivit mycket sånt hehe vi har mest varit ute då emil slutar så sent.

Har shoppat lite idag, lite presenter till päronen och ett par jeans till mig. =)
Hoppas allt är bra hemma!

Jag lägger in bilder senare någon dag =)

1 Kommentarer
Emma:

Låter som du har det toppen gumman! Härligt med lite sol på näsan...när var det du landade på ARN nu på tisdag igen? Skulle ha jobbat men jag ska istället gå på ett föredrag med "Filip & Fredrik" på ARN. Det slutar 17.30, tänkte om du inte har bråttom iväg? En fika? Kram, hälsa! ;)

2010-03-20 | 14:07:51
URL: http://buckley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.