2008-08-06 | 11:02:38

Florens

Igår drömde jag mig verkligen bort vid datorn. Jag hade fått feber - resfeber eller någonting i den stilen. Jag kände att jag ville bort. Har knappt varit ledig i en vecka i sträck men det känns som att det har kommit en viss vardagslunk trots att jag varit rätt upptagen de flesta dagarna. vilket är riktigt tur. Emil är bara hemma en vecka till innan han åker till Falun =(, mamma o pappa är i amsterdam o emma är i grekland. alla är ute och far. själv har jag varit i östersund som längst den senaste tiden. Känns som att lite varamre breddgrader är mycket angeläget.

Just nu har jag fått dille på Florens. Har surfat in på Sterling alldeles för mycket nu. Bella har tjatat på det stället hur länge som helst och nu verkligen vill jag dit. Nu! eller snarare den 17e då jag sett ett bra flyg. flyget tur och retur 1892 kr tror jag det var för fyra nätter eller typ en vecka för 2000 skatter och skit inräknat. Sedan såg jag boende för typ samma pris och det blir ju nada om man delar!

Bästa priset just nu paketpris tillomed  2884kr!!! Hellllluuuuuuu

Så bella nu fan bokar vi eller hur ??!! =D


här ska jag ta en massa kort!


Åhh

Ljuvliga renässans- och kulturmetropolen Florens är en av Euro-pas vackraste städer och ett lystmäte för konstälskare med sina gallerier i världsklass, magnifika arkitektur och fontäner och statyer som är utplacerade över hela staden. Inte konstigt att UNESCO 1982 förklarade hela Florens som ett världsarv. Den allra bästa utsikten över Florens får man från Piazzale Michelangelo i Oltrarno, på andra sidan om Arnofloden. Hur illa låter det då!!
 


Florens hjärta är Piazza del Duomo med stadens största byggnad och världens fjärde största katedral, den imponerande Duomo, eller egentligen Santa Maria del Fiore, som rymmer hela 20 000 människor.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.