2008-06-04 | 21:46:52

Fågelskådning

Häromdagen följde jag med pappa på lite fågelskådning ut i Tynderö utanför Timrå, Sundsvall. Det var faktiskt hur mysigt som helst. Pappa är ju tokig i fåglar och älskar att höra och se dem. Jag tycker också att det är mysigt men jag känner inte igen så många läten som pappa gör, men det är ändå roligt.

Vi hörde och såg en massa fåglar så som Grågås, Gök, Tofsvipa, Storspov, Ringduva med mera.. målet var att höra Sävsångare men pappa antog att vi var lite tidigt ute så vi får ta en ny skådning om några veckor.

Det kom även en grävling och sprang förbi oss, det var ju spännande heheh.

Blev en rätt så sen kväll, åkte ifrån ön vid tolvtiden på natten och då var man ganska trött.


Pappa lyssnar =)


Fin kväll med härlig solnedgång


Lite fika hann vi med också, inte bara en banan utan även te och lite kex


Vackert värre kan man säga.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
R.I.P
Tyvärr slutade inte kvällen så lyckat som man hade velat. När vi körde hem på motorvägen satt jag i lugn och ro på min sida. Pappa körde. Då ser jag på min sida att en hare hoppar fram precis framför bilen. Jag skriver som en tok.. Ni kan ju räkna ut vad som hände. Det gick inte bra. Det hördes tydligt under bilen. Riktigt hemskt.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.