2009-11-09 | 16:02:08

Farsdag på Flygmuseum


förväntansfull






Framme fick vi direkt syn på lite plan.












Pappa testar att sitta i Viggen.


Djupa diskussioner.






jag var även med och prova


Måste ju säga att man är riktigt cool.



Igår var det Farsdag. Vi firade lite lätt med tårta på morgonkvisten och lite presenter. Sedan så for jag, emil och pappa till Söderhamn för att gå på flygplanmuseumet där. Där fanns gamla plan från början av 1900-talet och framåt. Häftigt skall ju vara att se Tunnan (Saab 29) som var ett svensk stridsflygplan från 1948.

Vi började med att gå en guidad tur med en gubbe som var med och arbetade med dessa plan. Intressant och givande gick han igenom planen och dess utveckling. Men efter en stund kom det 10 pensionärer som också ville vara med. och dom hade en miljon frågor och de flockades och gastade som tokar. Intresset började sina och gubbarnas fruar var ju inte direkt jätteintresserade utan frågade saker som koldioxidutsläpp och vad matterna på väggen kom ifrån...en gubbe där var en "jagvetalltingomalladessaflygsåjagbordeegentligenprata" så han rättade och grejade guidesnubben. Pappa blev irriterad och vi gick istället runt själva.

Vi provsatt Viggen vilket var rätt häftigt ändå. Men de är fruktansvärt obekväma och man sitter trångt och ser knappt någonting..Känns ju lite sådär när de typ går i 2000km i timmen!!! Helt sjukt.

Efter turen var vi nöjda och åkte iväg hemåt. vi stannade i Hudiksvall för att äta lite kebab innan vi tog oss hem.

På kvällen var det middag hos Maxéns. Trevligt trevligt.

Idag har jag varit på coachmöte, gick rätt bra. Har svårt och bestämma mig om detta är bra eller inte. Men idag gick vi igenom mitt CV noggrant och jag skall göra om en hel del, som jag kommer se som något bra. Hon verkar duktig på sånt och hon verkar gilla mig. Hon läste av min personlighet rätt fort så det känns som hon vet vad jag vill =).

Nu blir det Tacopaj innan jag åker till Emil igen.
2 Kommentarer
Emma:

Det där såg mysigt ut;)



Okidoki, ska spana efter Emil då om jag är i faggorna...kommer bli bra ska du se, man brukar ju säga att kärlek övervinner allt!



Ja just ja, fick för mig att det var på måndag ni skulle åka men så fel jag hade. Jag jobbar inte helger så då blev det värre på den fronten. Ni kommer att få det så gott, härligt att komma ifrån lite! Kram kram.

2009-11-09 | 20:26:40
URL: http://buckley.blogg.se/
Bella:

hahahahahahahaha. typisk panchisar!!!!!!!

2009-11-10 | 12:15:14
URL: http://hazardmissb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.