2009-09-11 | 19:11:24

State Of

Klockan har tickat över sju. Sprudlande dag. ne inte direkt. Den försvann på balkongen i stök och bök. Promenerat och handlat är väl det nödvändiga. Smink en annan.

Pratat med bella såklart. Tur att kattrackarn kom tillbaka. Skickade iväg en ansökan idag. Hurra.

Mötte, eller snarare läste om en själsfrände idag. Hm. sökte efter jobb. Kom in på en blogg. Vips hade jag läst min egen historia. Ung tjej, tyckte att hon borde ha gjort alla "rätt". Valt studier i stället för att annat. Pluggat duktigt. Tagit examen från medie och kommunikationsvetenskap, tillika Information och PR. Intresset låg inte på Informatörsyrket till en början. Utan istället Journalist. En svår bransch som gjorde att InfoPr var bättre, bredare och man kan ju även gå bakvägen dit för att nå de förstnämnda yrket.

Vips som det var lockade inte journalistyrket lika mycket. Intresset låg i Informatör. Problemet låg i att ung, utan tillräcklig erfarenhet gav samma resultat som mig. Inget jobb. Sökningar i massor.

Vi tackar för ditt intresse gällande ansökan som ----- men vi har valt att gå vidare med andra sökande.

Finns det något värre?!

Det var ialf intressant att läsa. Vi kanske blir friends? jag lämnade en kommentar.

Nu inväntar jag tjugoiåttaslaget om det finns något sådant. Då kommer mannen hem. Nice

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.