2010-01-19 | 19:37:06

Medeltidshus


länk: http://www.gotmus.i.se/databaser/visby-forr/bilder-05/119.htm

Emil har sedan länge velat bygga sitt eget hus. Hans barndomshus är byggt av hans pappa så därav denna idé. Innan han åkte till Porto skissade han upp bilder för mig hur han vill att det skall se ut. Han ritade noggrant ut tak, kök, sovrum, vardagsrum mm.

Eftersom han är mycket medeltids/vikingatids intresserad har han tagit inspiration därifrån kan man säga. Jag som kanske inte alls har samma förkärlek till just detta förstod inte riktigt tjusningen. Men det är väl därför jag måste se saker och ting i verkligheten för att kunna förstå. Det är väl det som är skillnaden mellan mig och karln. Han kan se saker, perspektiv, bilder osv betydligt enklare än jag. Men som sagt, estetisk är han ju.

I vart fall fick jag se "Vårt" hus på TV:n idag. Programet En plats på landet visar hus för par som vill flytta bort från stan och till landet. Idag fick ett par besöka ett medeltidsinspirerat hus. Otroligt likt det emil hade skissat upp.
Läskigt men jag vart helt stum. Så otroligt fint. Högt i tak, träbjälkar, sten, stort kök, brasa, en fantastisk trädgård..

På englands landsbygd gick det lös på 350 000 pund.

Jag tror om Emil får chansen, kommer göra ett fantastiskt fint hus.
Nu när jag fått en bild.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.