2010-01-04 | 23:48:13

Mitt 2009


Jag och Malin


jag, sara, Malin och Robert.

I Januari avslutade jag min sejour i Stockholm och Face2Face. Det var tungt och jag hade träffat så otroligt fina vänner. Det avslutades dock glammigt med inflyttningsfest hos Skyttedal/Noord.




Efter hemflytt så var det dags för årets första resa. Jag och Emma åkte till Bella i London. En härlig resa med mycket skratt, shopping, marknader, TigerTiger, fika, mulledwine, röda bussar mm. Helt underbart.


Hedemora emma och jag


I mars börjar ett nytt jobb. GodEl. Något som kanske inte var det mest givande arbetet då säljjobben hade för stora liknelser och allt för stora oseriösa arbetare/arbetsgivare. I gröten träffar jag ändå Maria. Något gott i allt ont.


I mars fyller Bella 23. Vi jag emil, emma, rickard slår på stort och bjuder bella på fantastiska Saffran.

Under Påsken var Emil hemma från Falun. Vädret var kanon och vi njöt i solen på Sandarna.

I april var det dags att ta på sig stövlar och kikare. Pappa och jag tog några turer ut till Stornäset för att kolla in vårfåglarna.

Första Maj firar jag och Emil vår femårsdag med mysigt fika i Faluskogarna.

I juni åkte jag på min andra utlandsresa. Jag och Emil tog vårt pick och pack och reste till storstaden Istanbul. Vi var på moskér, båtturer, bussturer, citerner, äckliga toaletter, intressanta maträtter, jobbiga säljare och en långvarig bajssjukdom. Det var minst sagt händelserikt, men som helhelt en kanonresa.

i juni åker jag och bella på en spontantur till Alnön.

Midsommar blir en lugnt tillställning hos Bella.

Men det var andra fester som tog fart. Såklart hos Alex.

sommaren blir mitt 6e år på Bogrundet. Inte ett av mina bästa med Terese och jag blir riktiga polers.

Sommaren hade sina glimtar. I Juli fyllde Emil 20 år.

Emma fyllde 23, jag tog tåget ner till Uppsala och firade hennes dag i huvudstaden.

pappa jag och Emil kollade in bävrarna.

I Augusti hade vi surströmmingsfest i Fisklössjön med mina päron.

Kräftskivan höll härlig klass hos Terese i Augusti.

Festligt värre hos Bella i Norrfällsviken.

September kom och hösten kom i världens fart. Men oj vilken underbart fin höst vi fick. Jag hade inget jobb och tiderna såg riktigt mörka ut. Men det fanns ändå små ljusglimtar som tog en vidare.

Som att överraska Emil i Falun. Och ja min 23års dag var där någonstans med.

I slutet av oktober tog jag, Per och 250 andra oss med tåg till Stockholm för att se Timrå möta Djurgården på Hovet.

November tar stor fart Emil flyttar till Porto i Portugal.

Men strax innan hann vi åka till Flygplansmuseumet i Söderhamn.

I november var vi hos Lars och gjorde förstklassig Paella.
I november gifte även Jocke sig med sin Cecilia.

I slutet av november var det dags att återigen lämna mörka Sverige för soliga Mallorca med Pappa. Vilken härlig resa vi hade tillsammans. Solterapi för hela själen.

I december tog jag det stora klivet att klippa av mig mitt hår.

Emil kom tillbaka från Porto. Jag är överlycklig och vi har två underbara veckor tillsammans.

Julen firades både hemma och hos Maxéns. Bättre jul får man leta efter.

Emil var nöjd med sina klappar från mig =D

Nyår har vi ju alla sett hur det blev. Kanon.

Såhär i efterhand ser faktiskt mitt 2009 inte så himla tragiskt ut som jag trodde. Det är väl mest min jobbsituation som gjort att det inte är i topp. Men vilka fina minnen med mina vänner och min kära Emil.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.