2008-04-07 | 19:15:29

presentationsteknik

Jaha då var man hemma efter föreläsningen om presentationsteknik. eller snarare presentationen av sig själv. suck tänker jag såhär i efterhand. Jag gjorde en presentation av mig själv i figuren Nasse. Ni hör ju hahha men ja tänkte och tänkte vad ska jag berätta om mig själv som någon kommer ihåg så jag skrev en liten text om mig själv som ett litet kontrollfreak jag är och sedan skrev jag ut tre Nasse bilder i olika humör precis som jag. Skit bra, jag övade hemma, tyckte jag var rolig och den där minuten höll jag nästan precis.

Väl på skolan blire ju aldrig riktigt som man tänkt sig, presentationerna rullade förbi och tankarna till något annat upplägg dök ständigt upp men vad skulle man göra jag kunde ju inte direkt byta med typ två minuter kvar till min. Jag tänkte tänk om jag kunde vara typ lika bra som Thomas eller nått fan han pratar skit bra, värsta trygg och säker och alltid glad. jag är ofta alltid glad, dampskrattar jämnt men självsäker nja.. måste jobba på det mera. Ialf så jag körde min grej.. och ja det gick lite för fort. alldeles för fort. Åh ja blir less. det gick tillome så fort att jag fick göra det igen!! alltså jag gillar verkligen inte att stå inför folk även fast jag skulle prata om mig själv. Så jag fick köra min fjant presentation igen. Kul. Not.. huaa såhär i efterhand så känner man att man skulle tagit upp något annat.

Ni som inte känner mig eller känner mig skulle nog sagt det där var nog en kul grej.

Nr. 1 Ericas har en speciell ovana. Alla har vi ju dumma ovanor som att bita på naglarna, kolla spisen 5000 gånger eller något annat. Erica minsann hon kan inte dricka upp slutet på det hon dricket. Jepp såäre. Vare sig det är vatten, mjölk, choklad, dicka eller sprit, det ligger alltid en liten slurk kvar. det går inte heller om det är i ett glas eller i flaska eller mugg, måste ligga kvar. Jag tror jag fått för mig att det är äckligt det där längst nere, trots att bara jag har druckit ur det. Ibland frågar jag mig hur många glas jag egentligen lämnat sådär och hur många fulla glas det skulle blir. förmodligen en hel drös med drinkar. hahha jepp det kunde jag verkligen tagit upp.

Nr. 2 Ericas fobier, alla har fobier, även jag. men det är inte spindlar, ormar eller kryp. Utan mina fobier är: Offentliga toaletter och badhusgolv. toaletter är det mest svåra jag handskas med tror jag. jag kan inte gå på tågtoaletter, inte flygtoaletter, absolut inte busstoaletter eller båsdörrstoaletter. jag får kalla kårar. Om jag nu måste måste så äre alltid något äckligt som ligger där eller att det är kiss på golvet, inte spolat eller något annat som gör att jag måste hålla mig i ytterligare 5 timmar. Jag går aldrig på toan på skolan, kommer nog inte göra det heller. Kan lätt hålla mig i 6-7 timmar. Trevligt, nja ibland känns det ibland inte. oftast inte. jag är rätt van. Om jag går på toa hemma hos folk? jorå det händer men inte alltför ofta, hos mig själv, hos emil och hos mina vänner men då är ja försäkrad om att det är rent osv.


Det andra var ju badhusgolv. det är nästan värre än offentliga toaletter. jag går inte på badhus längre, gjorde knappt förrut om det inte var tvunget att med skolan. Jag gillar att bada och sånt det är kul. men golven hua. så fort ja står där i omklädningsrummet bävar jag för att ta mig till duschar och sedan till poolen. för det första är det hår, tussar, matrestor och ludd överallt. oftast. jag trippar trippar på mina små tår för att inte lyckas pricka något av det där. visst det kan vara rent såklart men om det är det så känns det mellan tårna när det är halvblött och då jisses står jag där på tårna igen.


Nr. 3 Lite blandade saker som, att jag är född i Sri Lanka, adopterad till Sverige av min svenska familj. kom till Timrå när jag var 4 månader, en liten knodd som sagt. med mig från Sri Lanka har jag inte så mycket förutom mitt utseende. men jag har mitt andra namn. Manel - som är mitt lankesiska namn jag fick som betyer Vattenlilja.

En annan sak skulle vara att jag har brunt bälte i Ju-jutsu vilket kanske inte många tror men har tränat det typ 15 år så jag kan lite. men det hade varit ballare att säga att jag hade svart bälte i stället.


Åhh fanns ju lite kuligare saker att ta upp där, eller mer sjuka saker :P

image43

vägen ner till poolen är jobbig.
image44

Mina glas är alltid till hälften tomma eller ialf lämnas slurken kvar.



2 Kommentarer
T:

Värsta CREDDEN jag får här då! Lyfter på hatten och säger tack :) Bra pres!

2008-04-07 | 19:35:03
URL: http://thomashansen.blogg.se
Kattiz:

Var glad du. Själv fick jag ju ingen konstruktiv kritik alls. Folk valde mer att kritisera mina intressen och min frisyr istället. Plus att de som berättade om flera intressen fick rådet att berätta om en grej, och jag som gjorde det gnällde de på att det var för lite.

2008-04-07 | 20:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.