2008-05-08 | 19:19:36

Berlin dag 2

Nu är jag tillbaka i min Berlin resa. Jag fick en snabb känsla i kroppen så bäst att ta den. Känner ändå att jag borde utnyttja dagen med att vara ute. fasen också. Jaja ialf. Dag två i Berlin var mycket händelserik. Frukost och sånt kring halv åtta sedan vid halv tio var vi ute i staden. Denna dag hade vi tänkt se allt av vad Berlin ha att ge så då vare dags att fixa en sajtseeingtur. Vi hittade en jätte bra tur där man fick åka med bussen från klockan tio på dagen till 18 på kvällen. Bussarna gick var tionde minut så om man gillade något ställe vare bara att hoppa av och kolla in. Skit bra. Vi köpte en kombobiljett så man fick åka båt i floden i timme med guide, vilket också var bra. Inte särskilt dyrt heller. tror det var 29 euro. 

Vi besökte och åkte förbi alla kända platser i hela Berlin. Charlottenburg, Potsdam, Brandenburger tur,Sony Center, Berlin Muren, Checkpoint Charlie, Egytiska och Grekiska museum, Shoppingstråk, Judiska museumet osv. Plus så stannde vi för vår härliga båttur genom stan där vi såg mycket fint =). Stannde och åt en kebab, den skulle ju vara bra i Tyskland och det var den också. aa jag visar lite bilder istället =)

image174
Vi lyssnar intressant om Berlins historia och alla saker vi åker förbi som vi skall besöka. =)

image175 

image176
Härligt att åka lite båt

    

image182
pampigt!

image183
Emil är förväntansfull innan vi skall gå in på Altes Musem.

image184
Jag också!!

image185
Nefertitis huvud de mest spektakulära på hela Altes Musem i Berlin. 

image187
Utanför Brandenburger Tur Brandenburger, som byggdes i slutet på 1700-talet som en markering på var den mäktiga gatan Unter den Linden började.

image188
God Öl och vin innan maten.

Ja detta var en liten inblick i vad som hände denna sista april. Det var mycket vi såg och en osalig mängd bilder togs. Det blev inget festande för oss utan vi åt ute på en kanon resturang sedan efter maten var vi sugen på lite snacks att ta hem. så vi gick in på Kentucky fried chicken och köpte en hink med kyckling och dip. hahha men kanongott vare :P
5 Kommentarer
Jenny:

Jag ska till Berlin på lördag, några tips?

2008-05-08 | 19:31:37
URL: http://wasteospace.blogg.se
Erica:

Hej Jenny, jag kommer inte in på din blogg, hoppas du tittar här då. Tips är Kurfustendamm, berlins kändaste shoppingstråk stora varuhus som KaDeWe, gå på Berlin Zoo ett måste, åk sajtseeingbussen för att se "allt" o hoppa av där det är intressant, besök platser som Checkpoint Charlie, Potsdam där Berlin muren är kvar gå o shoppa och besök museum som Altes Musem. Shoppa, ät mat och vin och njut!

2008-05-08 | 20:49:39
bella:

fan vikken bild asså!!!!!

2008-05-08 | 21:15:06
URL: http://dashuri.blogg.se
Bella:

bilder inte bild :P

2008-05-08 | 21:17:03
Cicci:

Tack :)

2008-05-09 | 09:58:13
URL: http://c1cc1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.