2008-05-18 | 12:03:30

Minnen från Berlin


Minnen från Berlin kommer och går förbi mig. tittar på bilderna då och då och vill nästan åka tillbaka varje gång. jösses va härligt. nu tittar jag på bilder från vår fjärde dag i staden. vi hade bestämt oss var att gå till Nationalbienalen eller hur man säger för att titta på konst. emil hade bestämt att han måste se det innan vi skulle åka härifrån så vad gör man inte :P det blev en riktig lång promenad för att komma dit kan jag ju säga. och varmt som tusan. men efter någon timme var vi framme. och ja det var ju speciellt där inne. konst är ju det. tillomed emil tyckte det var lite väl.. men ja det fanns endel fina konstverk. lite knepiga saker fanns det också som typ sexkonst, en massa nålar uppsatta på en vägg med en peruk bredvid, lite glas som satt ihop o bildade mönster, vi såg en film som höll på tror ja en halvtimme där man såg en svartduk med en prick på och en snubbe som talade. skumt. men det var ju ändå rätt trevligt där.

vi fortatte sedan mot Potsdam för att käka. vi tog kort vid Berlinmuren, de va läckert. vi var sedan in på maffiga sony center där 100 000 personer pacerar varje dag där blev det lite vin o mat. gott gott. sedan fortsatte vi mot Checkpoint Charlie. det var också maffigt. massa bilder uppsatta från kriget, då muren gick igenom och delade upp staden. det var lite otäckt. mycket folk men alla var så lugna och läste vad som hade hänt här för inte allt så länge sedan.

Emil han var i köpartagen så han hade riktat in sig på en gasmask. ja jösses men den köpte han plus en ryssmössa hehe. glad var han ialf. de var ju riktiga från kalla kriget. en riktigt lång dagg blev det därborta med konst, muren, sony center mm. gick lite på stan på kvällen innan vi tog oss till en sushi restaurang vi hittat. där vare himla gott och trevlig personal. efter det hände det inte så mycket vi somna ganska tidigt efter en härlig dag i Berlin.


image216
Erica utanför Nationalbionalen

image217
Emil posar

    

image222
Här står jag och kollar in nålar på en vägg..

image223
Maffiga Sony Center i Potsdam.

image227
jag igen inne på galleriet, gillade den här glittriga saken, ville ta några stenar hem :P

image228
Jag vid Berlinmuren i Potdam

image229
Emil är så tjusig

image230
det var mycket folk och besökte Checkpoint Charlie.

image231
allvarliga människor

image232
kvällen avslutades med god sushi =) ser lite grisigt ut men vi var hungriga och jag hade inte mina special pinnar med mig.. då blev det lite sådär haha

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.