2009-08-22 | 09:19:17

morgonstund

Ligger och slappar i sängen. Har Mtv igång. Något jag inte haft på år. Regnet öser ner. Har lyssnat till det en timme. Vakande tidigt i vanlig ordning. Känns lite skumt. Sista jobbdagen var igår. Mäkta skönt men också konstigt. På måndag jobbar jag inte. Igen.

Men det jobbet jag haft är fortfarande bara mellanlandning. En landning i väntan på något bättre. Jag skall inte mäta, tvätta, mala, analysera, räkna, väga, filtrera plant resten av mitt liv. Denna sommar har gått bra. 8 veckor var inga större problem. Men nu är det gjort. Jag har tjänat en del pengar jag kan använda på bra saker.

Listan är rätt full. Med både tråkiga och roliga saker.

Jag vill framförallt ha en systemkamera. Väntar på att kolla in Nikons nya kamera som lanseras till veckan. Den skall vara i klass med den populära D60. Hoppas. Men att punga ut 6-7 tusen är inte min grej. Bara på resor. Men det kommer vara värt pengarna.

I övrigt fick jag hem min present från Body Shop. Kokos produkter. Inte har jag varit förtjust i den doften tidigare. Men denna var ny, mild, sjukt bra kvalité och fresch. Blir nog välanvänd.

Jag känner även att ryggen värker lite. Jag har spenderat allt för många timmar vid tv:n denna vecka. Friidrott från 6 på kvällen till halv elva sliter. Igår enda från klockan fem till halvtolv. Men två dagar är kvar av härligheterna. Jag klagar inte.

Till veckan börjar nya rutiner. Jag skall ringa Miun o kolla så min examen stämmer, ringa runt till mina tidigare arbetsgivare, beställa tid för min andra twinrix spruta, kanske gå på arbetsförmedlingen, jobbsöka kanske pluggsöka. Samtidigt skall jag äntligen börja träna. Perfekt att Friskis har gratisvecka.

Sedan äre bara att små längta lite när Emil kommer hem mot helgen och det vankas surströmming. Blir nog en händelserik första vecka.

PS. Lotta.. om du läser vill säga =) såg ditt inlägg om din örn/vråk upplevelse. Försökte kommentera men det gick i stöpet. Tyvärr vare ju ingen örn men väl en duvhök, en hona tillomed som är större. Och ja de äter duvor så det var väl ingen trevlig upplevelse för dig..Men nu vet du vad det är ialf =D


Terese och jag ute på en av våra cykelturer på jobbet.


En otroligt het bild på mig när jag skall tillsätta syra till våra rör. oj värsta kemisten!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.