2009-12-03 | 16:15:13

On tour Mallis


Taps!! Kan lova att där snålades det inte på mängden mat.


Jag på stranden hemma i L'Arenal.


Pappa kollar temperaturen.




jag och min bike.








Ännu ett fikastopp.



En dag hyrde jag och pappa cyklar på Mallorca. Det måste vara det bästa vi gjort. Otroligt roligt. Det var cykelväg ända från där vi bodde in till Palma. En enkel tur på 1,5 mil, blev väl minst de dubbla när vi var klar. Men inga bilar, cykla längs stranden, stanna för glasspaus och raksträcka hela vägen. Dessutom 23 grader varmt. Underbart!

Att cykla till Palma tog knappt 40 min. Sedan kunde man cykla i stan utan problem och ta sig dit man ville. Vi cyklade runt överallt och tog oss även till tjurfäktningsarenan, riktigt maffig och fin, men några tjurar hade jag inte velat sett. Stängt vare också som tur va.

Pappa och jag hade olika uttryck för oss varje dag. Flitigast var ord som "Skabb" det fanns en del restauranger/fik som nog sett sina bästa dar, inte vidare mysigt alls, vi gjorde missen en dag att äta på ett sådan ställe. Skulle ta nått så enkelt som en hamburgare med strips.
Det kom in en hamburgare, utan bröd, lite lök på, ett fåtal strips och kanske en tomat.
Skabb var ordet.

Andra var "Chilla"
Pappa vettu, ska vi inte sätta oss och chilla lite. Hahahah! Överallt och ingenstans.

Tredje var "Bulle"
Oj va de kunde baka! Sjukt goda grejer på bagerierna. Jag ville alltid ha en slags bulle med kräm i och pappa en neutral. Så mitt på dagen var det alltid en bulle som gällde.
Nybakt, varmt, stora som tusan med alldeles för mycket socker.

Har nog inte mått bättre :D
1 Kommentarer
Bella:

HAHAHAHAHAHAHAHA!! Vet du vem Lennart är lik????? Frank Zappa. Det fattas bara hästsvansen och cigarren vettu.

2009-12-03 | 18:47:43
URL: http://pascommelesautres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.