2010-04-20 | 19:29:54

Hemlighetsfull.

Jag är ju rätt hemlighetsfull av mig. Trots att jag tror att jag är rätt öppen av mig så håller jag mycket inne. Mycket som är av betydande karaktär som jobb, framtidsplaner, åsikter och bostad. Jobben har jag hållt för mig själv länge nu. Vilka jag sökt, vart och om jag ska på intervju. Har ju blivit några intervjuer innan jag fått det jobb jag har idag. Men inte många jag berättat om. Men det är lite skönt, att slippa pressen, att folk skall ha åsiker om jobbet, arbetstider, lön osv.

När jag skulle på intervju till Comhem hade jag även inbokade intervjuer på Telia och IKEA. Jag hann bara gå på Ikea innan jag fick jobbet på Comhem. Känns skönt. Då slapp jag välja, den möjligheten fanns ju också om jag fått ja från fler håll. Ikea hade haft 1200 sökningar till sina tjänster och jag var en av 60 som fick komma till gruppintervju.

Det var roligt - men jag är glad att det inte blev det jobbet.

Ledigheten från kobbsökandet är enormt skönt och konstigt. Dagarna går. Men jag längtar verkligen tills jag får börja. En del tycker kanske det inte är ett toppjobb osv. Men jag struntar i det. Allt blir betydligt lättare när man kommit in i arbetslivet än när man är utanför. Du skapar kontakter, får meriter på ditt CV, du lär dig nya saker som du har användning för senare.

Jag ser detta jobb som en möjliget inte bara ett jobb. En möjlighet att söka nya jobb samtidigt, få bra erfarenhet, bra kontaktnät, kundkontakt, nya arbetskamrater osv. Jag ser bara möjligheter och erfarenheter att använda sig av senare i mitt jobbsökande.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.