2010-02-10 | 14:39:16

Solen skiner











Italien - 06. Foto: jag och bella. Visst längtar jag till Italien, Bella inte sant?


Det är underbart att se solen skina genom vardagsrummet. Känslan av vår kommer direkt. Värmen i rummet som sedan ett tag bara använts som TV-rum kan nu nyttjas som vilorum, glädjens rum ja tillomed ljuset rum. Det känns trevligare att ha datorn där nu. Jag hoppas det håller i sig. Man blir lätt lite filosofisk när solen kommer.

Konstigt det där. Men det är väl tjusningen med att bo i Sverige. Efter november depression är man glad när regnet försvinner och snön tar in. Man vill ha en vit jul. Dock dagarna efteråt vill man att den lika gärna kan försvinna. Trots att det lyser upp fint och de tända ljusen ser bättre ut än när regnet öser ner. Men nu går vi mot ljusare tider. Snön fortsätter komma, men solen skiner och vackra vinterdagar är också terapi för själen.

Det är ju snart mars och sen rullar det på.
Jag hörde Blåmes och Talgoxe kvittra under träningen. Det är ett vårtecken.

Fick dock lära mig något nytt fenomen idag. Jag har länge hört att blir det mycket rönnbär blir det även mycket snö och en kall vinter. Det brukar sällan slå fel. Iår var det sjukt mycket rönnbär och snön har väl ingen missat.

Det nya är dock om skatorna bygger sina bon höggt uppe i träden blir det en regnig sommar. AjAj! Har just hört vart de befinner sig i nuläget.. jag hoppas de ångrar sig.

1 Kommentarer
TESCHO - Webbdesign och mycket mer:

Din fråga är nu besvarad och du hittar den här: http://tescho.se/lagg-in-en-bild-i-din-design/ :)

2010-02-11 | 15:22:47
URL: http://tescho.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.