2010-03-29 | 17:23:29

Croft.























Under min tid i Porto var vi på två vinprovningar. Den första och bästa var på Croft. Portugal äldsta bryggeri av viner om jag inte missminner mig helt. Det var väldigt mysigt och speciellt att vara där inne och känna doften av vinet, det gamla i gångarna med alla tunnorna, lyssnades på guiden med den ytterst speciella engelska accenten.

Vi fick prova två stycken vin. Ett vitt och ett rött. Dessa viner är spetsade med lite starkvaror, typ brandy, vinet var lite "tjockt" väldigt gott och smakrikt men ack så starkt. 19% brukar dessa viner ligga på. Så två glas gjorde både mig och emil lite småberusad. Haha! Emil köpte med sig en flaska hem också. Jättefin á 70 kr. Dyrt. Nej.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Valfritt innehåll, t ex text, bilder m.m.